دلایلی که باعث می شود دائماً گرسنه باشید

۱۴۰۰/۷/۱۶ ۱۵:۰:۱۱

آیا احساس گرسنگی و اشتیاق مداوم برای غذا خوردن دارید؟ بسیاری ممکن است از این مشکل رنج ببرند ، بنابراین در اینجا دلایل اصلی گرسنگی مداوم آورده شده است.

گرسنگی و خوردن مداوم بزرگترین دشمن برای رسیدن به وزن ایده آل است ، برخی دائماً احساس گرسنگی می کنند و این ممکن است نشانگر این باشد که بدن شما به چیزی نیاز دارد ، بنابراین مهمترین دلایل این گرسنگی مداوم چیست؟

دلایل گرسنگی مداوم
به طور معمول ، احساس گرسنگی به این معنی است که بدن شما برای ادامه عملکرد اصلی خود به غذا نیاز دارد ، اما احساس گرسنگی شما مدت کوتاهی پس از وعده غذایی اصلی ممکن است نشان دهنده نقص باشد ، بنابراین این موضوع را نادیده نگیرید و دلایل آن بسیاری از آنها یکی از برجسته ترین علل گرسنگی مداوم هستند:

1. علل گرسنگی مداوم آسیب شناختی
دلایل مختلفی ممکن است در پشت گرسنگی دائمی شما وجود داشته باشد ، بنابراین آنها را بشناسید تا بتوانید این مشکل آزاردهنده را درمان کنید ، و مهمترین علل گرسنگی مداوم موارد زیر است:
کمبود خواب
مساله خواب و اهمیت آن را دست کم نگیرید. نداشتن خواب کافی و با کیفیت مورد نیاز بر بسیاری از جنبه های مختلف سلامتی و زندگی تأثیر می گذارد ، زیرا مطالعات مختلف علمی نشان داده است که کم خوابی شما را همیشه گرسنه می کند. دو هورمون اصلی مربوط به اشتها ، که به شرح زیر است:

گرلین: کمبود خواب باعث افزایش قابل توجه آن می شود که هورمونی است که باعث تحریک اشتها می شود .
لپتین: سطح این هورمون به دلیل کمبود خواب کاهش می یابد و این هورمون مسئول احساس سیری است.
مشکلات تیروئید
گرسنگی مداوم گاهی با مشکل تیروئید موسوم به پرکاری تیروئید همراه است. اگر غده تیروئید بیش از حد معمول فعالیت داشته باشد ، این بدان معناست که شما مبتلا به پرکاری تیروئید هستید. هنگامی که سطح غده بالا است ، بدن شما سریعتر از حد معمول انرژی را می سوزاند و فرآیندهای متابولیک افزایش می یابد. ، که منجر به گرسنگی سریعتر شما می شود.

شایان ذکر است که پرکاری تیروئید باعث افزایش وزن نمی شود ، بلکه به دلیل سرعت بدن در سوزاندن کالری ، ممکن است وزن را کاهش دهد.

ابتلا به دیابت
داشتن دیابت، موجب می شود شما احساس گرسنگی دائمی داشته باشید، در وضعیت عادی، قند موجود در مواد غذایی به گلوکزتبدیل می شود، اما اگر شما مبتلا به دیابت باشید، قند موجود در مواد غذایی نمی تواند برای تامین انرژی وارد سلول ها شود ، این یکی از دلایل گرسنگی مداوم است.

کم آبی
وقتی بدن از کم آبی مزمن رنج می برد ، مطمئناً احساس گرسنگی خواهید کرد ، زیرا افراد اغلب در تشخیص احساس گرسنگی و تشنگی دچار اشتباه می شوند ، زیرا یک ناحیه در مغز هر دو این احساسات را کنترل می کند ، دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید ، سعی کنید یک لیوان بنوشید. سپس مدتی منتظر بمانید تا مطمئن شوید که گرسنه هستید و تشنه نیستید.

فشار
در طی مراحل استرس ، بدن شما هورمون کورتیزول را ترشح می کند ، که از شما می خواهد غذای بیشتری بخورید ، به ویژه سرشار از چربی و قند و در طول استرس اگر غذای بیشتری بخورید ، احساسات منفی شما را کاهش نمی دهد ، بلکه باعث می شود بیشتر غذا بخورید و انرژی بیشتر و در نتیجه وزن بیشتر بدست آورید.

سطح قند پایین
افت قند خون ، که کاهش سطح قند خون است ، یکی از عوامل گرسنگی مداوم خواهد بود ، زیرا مغز برای عملکرد صحیح به انرژی نیاز دارد و این انرژی از گلوکز تامین می شود ، بنابراین وقتی سطح قند خون کاهش می یابد ، انرژی شما کاهش می یابد ، و مغز شروع به ارسال سیگنال های گرسنگی می کند.

سندرم پیش از قاعدگی PMS
زنان قبل از قاعدگی متوجه افزایش اشتها و گرسنگی خود می شوند. تغییرات هورمونی که در بدن زن در طول قسمت دوم چرخه قاعدگی رخ می دهد ، پس از اولین یا دومین روز قاعدگی ناپدید می شود ، اما مسئول تغییر شیوه خوردن شما است.

در این دوره ، بدن تغییرات زیادی را تجربه می کند که به سندرم پیش از قاعدگی معروف است ، که در طی آن زن احساس گرسنگی مداوم ، نفخ ، کج خلقی و علائم مختلف دیگر می کند.

عفونت انگلی
در برخی موارد ، گرسنگی مداوم ممکن است به دلیل عفونت توسط انگل ها باشد ، مانند ؛ کرم های نواری (کرم کدو) می توانند مدت طولانی در روده شما زندگی کنند بدون اینکه شما حتی بدانید ، تمام مواد مغذی مهم را جذب کرده و شما را گرسنه می کند.

2. سایر علل گرسنگی مداوم
دلایل دیگری نیز برای گرسنگی مداوم وجود دارد که به مشکل خاص سلامتی شما مربوط نمی شود ، از جمله:

سریع غذا می خورید.
نخوردن صبحانه.
غذاهای غنی از کربوهیدرات می خورید.
نوشابه رژیمی می نوشید.
آدامس ، حتی آنهایی که قند ندارند .
مصرف برخی از انواع داروها مانند: داروهای ضدافسردگی.