معایب نان سفید

۱۴۰۰/۷/۲۱

بحث های گسترده ای در مورد فواید و مضرات نان سفید برای بدن شما وجود دارد ، بنابراین حقیقت چیست؟ و چه چیزی را باید بدانید؟

عوارض جانبی نان سفید
نان سفید تهیه شده از غلات ناقص آسیب های زیادی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

1. بیماریها و مشکلات گوارشی
نان سفید ، حتی از نوع افزودنی های غذایی ، فیبر ضعیفی دارد که دستگاه گوارش برای تجزیه و جذب مناسب مواد مغذی به آن نیاز دارد.
بنابراین ، خوردن نان سفید به جای انواع نان با فیبر زیاد ، سیستم گوارشی شما را از بسیاری از فواید فیبر محروم می کند که شامل پیشگیری از یبوست ، محافظت در برابر بواسیر و کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ است.

نان سفید همچنین حاوی مقادیر بالای گلوتن است که توسط دستگاه گوارش برخی افراد ، به ویژه بیماران مبتلا به سلیاک قابل تحمل نیست ، که ممکن است مشکلاتی مانند درد معده ، اسهال ، نفخ و گاز ایجاد کند.

2. افزایش چربی شکم
با مشخص شدن ناحیه چربی شکم به عنوان یک نوع چربی بسیار خطرناک به نام چربی احشایی ، یک تحقیق نشان داده است که خوردن نان سفید نسبت چربی را در مقایسه با خوردن نان تهیه شده از غلات کامل افزایش می دهد ، که در کاهش آن موثر است!

3. سطح قند خون را بالا می برد
به دلیل کمبود فیبر ، نان سفید با سرعت نسبتا بالایی هضم می شود ، که منجر به افزایش ناگهانی قند خون پس از خوردن نان سفید می شود ، که به طور کلی مضر است زیرا احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

به دلایلی که در بالا ذکر شد ، بیماران دیابتی باید از خوردن کامل نان سفید خودداری کنند.

4. افزایش گرسنگی در طول روز و ایجاد چاقی
نان سفید نوعی کربوهیدرات است که به سرعت هضم می شود و دارای شاخص گلیسمی (شاخصی برای افزایش سریع قند خون) بالاتری از عسل و شکر می باشد.

این بدان معناست که نان سفید انرژی سریع بدن را تامین می کند و به زودی بدن شروع به ذخیره آن به صورت چربی می کند ، همه اینها منجر به احساس گرسنگی سریع پس از خوردن نان سفید و در نتیجه پرخوری می شود که ممکن است باعث چاقی شود!

5. تحریک افسردگی
یک مطالعه نشان داد که نان سفید ممکن است تأثیرات منفی آشکاری بر خلق و خوی زنان در دوران یائسگی داشته باشد ، یعنی افسردگی .

این معمولاً مربوط به غذاهایی است که دارای شاخص گلیسمی بالا هستند ، مانند غذاهای غنی از کربوهیدراتهای فرآوری شده.

6. مشکلات دهان و دندان
نان سفید حاوی سطوح بالایی از کربوهیدراتهای فرآوری شده و بی فایده است که با پوسیدگی دندان و بسیاری دیگر از مشکلات دندانی ارتباط تنگاتنگی دارد .

بنابراین ، ترجیحاً جایگزین نان سفید با انواع نان سالم در وعده های غذایی کودکانی که مستعد پوسیدگی دندان هستند ، ترجیح داده می شود.

7. مشکلات کبدی
نان سفید تهیه شده از غلات کامل احتمال ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را افزایش می دهد ، در حالی که خوردن نان و غذاهای تهیه شده از غلات کامل احتمال ابتلا به کبد چرب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مواد تشکیل دهنده نان سفید
نان سفید یکی از محبوب ترین انواع نان در سراسر جهان است و معمولاً از دانه های ناقص تهیه می شود ، بطوریکه غلات به روشی پردازش شده اند که بسیاری از مواد مغذی مهم خود را از دست داده است ، تهیه می شود.

نان سفید غالباً از آردی تهیه می شود که جوانه گندم را از دانه های تولید شده خارج کرده است ، و اگرچه این بدان معناست که خرابی آرد نسبت به انواع دیگر طول می کشد ، اما از طرف دیگر ، باعث از بین رفتن بسیاری از مواد مغذی آرد می شود.

بنابراین ، به دلیل اطلاعات بالا ، خوردن نان سفید ممکن است شانس ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند: دیابت ، بیماری های قلبی و چاقی را افزایش دهد.

ارزش غذایی نان سفید
از آنجا که نان سفید در شکل شناخته شده آن معمولاً از آرد تهیه شده و مواد مغذی مهم آن از بین می رود ، از نظر مواد مغذی بسیار فقیر محسوب می شود و این ارزش غذایی یک تکه ، یعنی 25 گرم نان سفید است که هیچ ماده مغذی به آن اضافه نشده است:

ویتامین ها و مواد معدنی ارزش غذایی
انرژی 67 کالری
چربی ها
1 گرم

فیبر 0.6 گرم
کربوهیدرات ها 13 گرم
پروتئین ها 2 گرم
همچنین شامل موارد زیر است:

5 درصد از نیاز روزانه شما به آهن
6 درصد از نیاز روزانه شما به منگنز و سلنیوم.
7 درصد از نیاز روزانه شما به فولیک اسید و سدیم.
به طور کلی مشخص می شود که نان سفید به دلیل کمبود پروتئین ، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ، غنی از کالری است ، به ویژه در مقایسه با انواع دیگر نان ، به ویژه نان های کامل .
..