وقتی قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید چه می خورید؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۲

ما همیشه شنیده ایم که خوردن قبل از خواب با افزایش وزن مرتبط است، اما این (خوشبختانه) بیشتر یک افسانه است. با این حال، آنچه برای خوردن قبل از خواب انتخاب می کنید می تواند در طول زمان بر وزن شما و همچنین بر توانایی شما برای خواب آرام تأثیر بگذارد. در اینجا بهترین انتخاب های متخصصان برای خوردن قبل از خواب در هنگام گرسنگی آورده شده است:

آجیل
به گفته متخصص تغذیه، تریسی لاک وود بکرمن، غرغر کردن معده شما در شب راهی است که بدن به شما می گوید که هوس کالری بیشتری دارد. شما باید سعی کنید غذاهایی بخورید که بیشترین ارزش غذایی را به شما می دهند، و همین باعث می شود گردو به یک انتخاب عالی تبدیل شود.

"خواص تغذیه ای گردو فراوان است، زیرا سرشار از کلسیم، منیزیم، ویتامین های گروه B، پروتئین و چربی های مفید برای قلب مانند امگا 3 های گیاهی است. از آنجایی که گردو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی مفید است، تحقیقات نشان داده است که خوردن گردو می تواند به جلوگیری از دیابت نوع 2 و سایر عوامل خطر مرتبط با بیماری قلبی کمک کند.

موز
علاوه بر خوشمزه بودن، در واقع می تواند به خواب شما کمک کند. بکرمن می گوید: موز حاوی پتاسیم است که یک شل کننده طبیعی عضلات است و به شما کمک می کند شب خوب بخوابید و همچنین حاوی سطح پایین تریپتوفان است که نه تنها خلق و خو را بهبود می بخشد، بلکه می تواند به خواب خوب شبانه کمک کند.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که موز حاوی مقداری قند است، حدود 15 گرم در هر موز. و در حالی که قند زیاد می تواند خواب را مختل کند، قند موجود در موز طبیعی است و تأثیر کمتری بر قند خون نسبت به قندهای تصفیه شده خواهد داشت. موز به اندازه کافی فواید دیگر دارد تا آن را به یک میان وعده مفید قبل از خواب تبدیل کند و بعید است که خواب شما را مختل کند.

آجیل های با پوشش شکلاتی
بکرمن می گوید: "شما می توانید قبل از خواب، شکلات تلخ و آجیل بخورید تا گرسنگی را از بین ببرید، به لطف پروتئین تثبیت کننده خون و چربی های سالم موجود در آجیل."
یک هشدار در اینجا این است که شکلات تلخ حاوی کافئین است، و اگر یک مشت آجیل پوشیده شده با شکلات تلخ بخورید، بعید است که مقدار زیادی کافئین مصرف کنید، اما کافئین بر همه ما تأثیر متفاوتی می گذارد بنابراین اگر می دانید خواب شما حتی با کمترین مقدار تحت تأثیر قرار می گیرد، پس بهتر است از مصرف شکلات اجتناب کنید.

ماست یونانی با بادام و توت
متخصص رژیم غذایی ابی فیشل ماست یونانی با بادام و انواع توت ها را توصیه می کند، "این یک انتخاب عالی است زیرا تعادل دارد. پروتئین، کربوهیدرات و چربی،" او می گوید. کربوهیدرات ها در توت ها (و ماست)، پروتئین ها در ماست و چربی ها در بادام یافت می شوند.

خوردن چیزی که بر پایه کربوهیدرات، پروتئین و چیزی بر پایه چربی قبل از خواب باشد به حفظ تعادل قند خون کمک می کند و از بیدار شدن بدن در طول شب به دلیل نیاز به گلوکز جلوگیری می کند.

کیک برنج با کره بادام زمینی
فیشل می گوید این یکی دیگر از میان وعده های عالی قبل از خواب است، زیرا کره بادام زمینی حاوی پروتئین و چربی است و کیک برنج حاوی کربوهیدرات است. همانطور که قبلا ذکر شد، این سه گانه برای حفظ تعادل قند خون شما در طول شب عالی است.
..