فواید حمام سرکه برای پا چیست؟

۱۴۰۰/۹/۱۷

ما اغلب به پاهای خود اهمیت چندانی نمی دهیم، حتی در فصل تابستان که صندل می پوشیم، که می تواند پا را در معرض گرد و غبار و ترک قرار دهد. اگر مدت زیادی است که از پاهای خود غافل شده اید، زمان درمان آن فرا رسیده است، فقط پاهای خود را در خانه با آب و سرکه حمام کنید. فواید حمام سرکه برای پا به طور خلاصه به شرح زیر است:

کاهش اگزمای شنا
اگزما یک عفونت قارچی شایع پا است و عمدتا در کف پا و بین انگشتان پا ایجاد می شود. برخلاف آنچه از نام این اگزما پیداست. این عفونت نه تنها از استخرها بلکه از جاهای دیگر نیز سرچشمه می گیرد، اگر فردی با پای برهنه راه برود، این عفونت قارچی منجر به خشکی پوست، لایه برداری، خارش و حتی التهاب و جوش می شود. سرکه به عنوان یک ضد قارچ عمل می کند.



از بین بردن بوی بد پا
عرق پاها از مخلوط عرق و باکتری روی پا و کفش بوی بدی می دهند. سرکه هم در برابر قارچ ها و هم در برابر باکتری ها موثر است و برای از بین بردن بوی تند سرکه باید بعد از حمام سرکه به خوبی پاها را آبکشی کرد.



خشکی پا و پاشنه های ترک خورده را تقویت کنید
پاها و پاشنه های ترک خورده و خشک نه تنها زیبا نیستند، بلکه می توانند دردناک و آزاردهنده نیز باشند. بنابراین اسیدیته موجود در سرکه به پاهای خشک یک درمان مرطوب کننده با کارایی بالا می دهد و فرد بعد از حمام سرکه روی پاها احساس صافی می کند.

چگونه برای پاها حمام سرکه انجام دهیم؟
حمام پاهای خود با سرکه بسیار آسان است! یک فنجان بزرگ سرکه را در یک لگن یا سطل بریزید و دو فنجان بزرگ آب گرم به آن اضافه کنید، این نسبت ها را تکرار کنید تا جایی که لگن به اندازه ای پر شود که پاهای شما زیر آب برود و فرقی نمی کند از چه نوع سرکه ای استفاده می کنید! پاهای خود را به مدت 10 تا 20 دقیقه در حمام سرکه قرار دهید، سپس آنها را به خوبی خشک کنید. این روند را هر روز تکرار کنید تا زمانی که علائم از بین بروند.
..