بخور واژن: آنچه که باید بدانید

۱۴۰۰/۷/۱۹

روشهای متداول و قدیمی زیادی برای تمیز کردن واژن وجود دارد ، از جمله بخور واژن ، بنابراین این روش چیست؟ آیا واقعاً موثر است؟ و مهمترین سوال این است که آیا این روش ایمن است؟

آیا تا به حال در مورد بخور واژن چیزی شنیده اید ؟

بخور واژن چیست؟
در میان چرخه قاعدگی ، رابطه جنسی و زایمان ، نمی توانیم انکار کنیم که واژن فشار و عوامل استرس زای زیادی را تحمل می کند ، به ویژه اگر تغییرات هورمونی و تأثیرات مختلف آنها را بر واژن اضافه کنیم.

بخور واژن یکی از دستورهای طبیعی قدیمی برای تمیز کردن واژن است ، جایی که بخار گرم حاوی عصاره گیاهان دارویی مفید به داخل واژن هدایت می شود ، که گفته می شود به تنظیم چرخه قاعدگی و تسکین نفخ و درد قاعدگی کمک می کند .
روش بخار دهی واژینال
این روشی است که می تواند در خانه انجام شود ، اما لطفاً در اینجا توجه داشته باشید که بسیاری از پزشکان انجام این کار را در خانه توصیه نمی کنند و به محصولات بهداشتی تخصصی و زیر نظر پزشک مراجعه می کنند.

و روش تهیه این بخور بسیار آسان است ، فقط با نشستن یا چمباتمه زدن روی یک کاسه بخار حاوی عصاره برخی گیاهان مانند: بابونه ، پونه کوهی یا ریحان .

در اینجا مراحل صحیح انجام در خانه آورده شده است:

یک فنجان از گیاهان مورد علاقه خود را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید.
گیاهان را حداقل یک دقیقه در آب داغ بگذارید تا عصاره به داخل آب برود.
لباس های خود را از نیمه پایینی درآورید.
در حالت اسکوات یا چمباتمه روی کاسه بنشینید.
برای جلوگیری از خروج بخار ، حوله ای را در قسمت پایینی بدن خود بپیچید.
بسته به میزان داغ بودن آب داخل کاسه و مدت زمان لازم برای خنک شدن ، یک جلسه بخار دهی واژینال حدود 20-60 دقیقه طول می کشد.
موارد استفاده از بخور واژن
طرفداران این روش ادعا می کنند که بخور واژن به تمیز کردن کل دستگاه تناسلی زنان کمک می کند و اینها برخی از کاربردهای بالقوه ای است که هیچ تحقیق علمی برای حمایت از این روش عجیب وجود ندارد:

استرس و مدیریت استرس.
درمان افسردگی .
درمان بواسیر.
درمان هرگونه عفونت در دستگاه تناسلی .
درمان ناباروری.
درمان برای عدم تعادل هورمونی .
درمان سردرد.
درمان خستگی و بی حالی.
برای درمان مشکلات گوارشی .
درمان عمومی درد.
بخور واژن چقدر موثر است و آیا بی خطر است؟
هیچ شواهد علمی برای حمایت از این روش و تأیید اثربخشی آن وجود ندارد و پزشکان توصیه نمی کنند که آن را در خانه بدون نظارت پزشک انجام دهید.

در اینجا ، قبل از توسل به این نوع تمیز کردن واژن و رحم ، باید به برخی موارد توجه کرد ، که مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:

قرار گرفتن واژن در معرض گرمای بیش از حد ممکن است باعث ایجاد محیط مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها ، قارچ ها و مخمرها شود.
قرار دادن بافتهای واژن در معرض بخار داغ ممکن است باعث سوختگی شود ، زیرا پوست ناحیه حساس نازک است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد .
عدم وجود نظرات پزشکی که روش بخور واژن را رد می کند ، بنابراین انتخاب گیاهان مورد استفاده کاملاً به عهده زن است که در صورت اشتباه بودن انتخاب می تواند عواقب جدی داشته باشد.
بسیاری از درمان های جایگزین وجود دارد که توسط علم و پزشکی پشتیبانی می شوند ، اما بخور واژن یکی از آنها نیست.
بخور واژن را نمی توان جایگزین درمانی دانست که پزشک تحت هر شرایطی برای شما تجویز کرده است. رعایت نکردن درمان دارویی تجویز شده می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.
اگر زن باردار است از بخور واژن کاملاً اجتناب کنید ، زیرا برخی از گیاهان طبیعی استفاده شده ممکن است باعث سقط جنین شوند .
قبل از استفاده از محصولات تبلیغاتی تجاری مانند بخورهای واژن که به تمیز کردن واژن کمک می کنند ، باید پیشاپیش به آن فکر کنید ، زیرا واژن خود، این کار را به تنهایی از طریق ترشحات موجود در آن انجام می دهد.
..