نه نکته برای مراقبت از واژن

۱۴۰۰/۷/۸

آیا اطلاعات زیادی در مورد نحوه مراقبت از واژن خود دارید اما نمی دانید در مورد آن چه چیزی درست است؟

نکات زیر مواردی است که باید در مراقبت از واژن خود در نظر بگیرید

1- لباس زیر نخی بپوشید
آیا می دانستید که واژن نیز مانند شما نوع خاصی از پارچه را ترجیح می دهد؟ پوشیدن لباس زیر پنبه ای ناحیه واژن را آرام می کند ، زیرا پنبه به تنفس این ناحیه کمک می کند و رطوبت را جذب می کند.
2- کمی ورزش کنید
برای تقویت ماهیچه های لگن باید روی تمرینات کیگل تمرکز کنید و توصیه می شود این تمرینات برای حفظ کف لگن به یک عادت روزانه در ورزش شما تبدیل شوند. این تمرینات به کاهش مشکل بی اختیاری ادراری که زنان از آن رنج می برند کمک می کند و توصیه می شود که زنان نیز بعد از زایمان نیز آنها را انجام دهند.

3- ماست بخورید
خوردن ماست باعث رشد باکتری های خوب در ناحیه واژن می شود که برای محافظت از ناحیه در برابر عفونت های مختلف بسیار مهم و ضروری است. اما باید از نوع ماستی که مصرف می کنید اطمینان حاصل کنید ، زیرا ماست غنی از شکر خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد ، بنابراین از این نوع دوری کنید.

4- واژن را از داخل تمیز نکنید
آیا می دانید واژن خود را تمیز می کند ؟ این بدان معناست که شما هرگز نیازی به تمیز کردن آن از داخل ندارید و اگر این کار را انجام دهید و از محصولات مختلف استفاده کنید ، احتمال عفونت در آن ناحیه افزایش می یابد ، بنابراین فقط قسمت بیرونی را با آب و صابون بدون بو تمیز کنید تا ناحیه را تحریک نکند.

5- از مصرف آنتی بیوتیک خودداری کنید
مصرف آنتی بیوتیک ها باعث از بین رفتن باکتری های مفید در ناحیه واژن و در معرض عفونت قرار گرفتن می شود . البته مواردی وجود دارد که مصرف این داروها الزامی است (پس از مشورت با پزشک) ، اما مطمئن شوید که در این مدت ماست می خورید تا از آسیب ناشی از آنتی بیوتیک ها کاسته شود.

6- مراقب صابون مورد استفاده خود باشید
ممکن است تصور کنید که استفاده از صابون بدن با بوی معطر برای ناحیه واژن مناسب است ، اما مراقب این رفتار باشید ، زیرا انجام این کار باعث خشکی و تحریک ناحیه می شود ، بنابراین آن را با صابون بدون بو جایگزین کنید یا فقط می توانید به آب بسنده کنید.

7- ناحیه واژن را آزاد کنید
شواهد مختلف علمی نشان می دهد که حذف لباس زیر برای مدتی مفید است و اجازه می دهد ناحیه واژن آزادانه نفس بکشد. بنابراین وقتی زمان و مکان مناسب را پیدا کردید لباس زیر را در بیاورید و بگذارید ناحیه با راحتی کامل نفس بکشد ، واژن هر از گاهی به هوا احتیاج دارد و این واقعاً به سالم ماندن آن کمک می کند.

8- تمیز کردن "از جلو به عقب"
هنگام تمیز کردن ناحیه واژن پس از استفاده از توالت ، این قانون را همیشه به خاطر بسپارید ، تمیز کردن از جلو به عقب از ناحیه واژن در برابر باکتری های مضر محافظت می کند و اطمینان می دهد که اگر در عقب باشد منتقل نمی شود.

9- بعد از مقاربت از توالت استفاده کنید
اطمینان حاصل کنید که بقایای مایع منی را بعد از مقاربت بشویید زیرا PH مایع منی از PH واژن بیشتر است. همچنین اغلب به زنان توصیه می شود که بعد از مقاربت برای تخلیه مثانه (حتی اگر پر نباشد) به توالت بروند. ادرار کردن بعد از رابطه جنسی به خلاص شدن از شر هر گونه باکتری مضر که در حین مقاربت به مجرای ادرار منتقل می شود ، کمک می کند.
..