به این دلایل باید از روغن خردل در آشپزی استفاده کنید

۱۴۰۰/۱۰/۵

از زمان های قدیم روغن خردل بخشی از فرهنگ بشری بوده است. برای پخت و پز و ماساژ زیاد استفاده می شود و از دانه خردل تهیه می شود، عطری تند دارد و طعمی خاکی به غذا می بخشد.

مهمترین دلایل استفاده از روغن خردل در غذا را به شرح زیر است:

محتوای غذایی روغن خردل

روغن خردل بسیار مغذی است و هنگامی که در محدوده معقول برای اهداف آشپزی استفاده شود، به بهبود شرایط سلامتی انسان کمک می کند. زیرا یک قاشق غذاخوری روغن خردل حاوی کالری و چربی کمی است و کاملاً فاقد سدیم، کربوهیدرات، فیبر و قند است.

به کاهش وزن کمک می کند

طبق مطالعه ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است، غذای پخته شده با روغن خردل می تواند اشتها را سرکوب کند، هضم آسانی دارد و سرعت متابولیسم را افزایش می دهد.

مرطوب کننده برای پوست و مفید برای مو

هنگامی که روغن خردل به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به درستی تمام لایه های پوست را مرطوب و تغذیه کند، خطوط ریز را بهبود بخشد و چین و چروک را کاهش دهد. همچنین باعث رشد مو شده و ریشه های آن را قوی تر می کند.

از سلامت قلب حمایت می کند

داشتن نسبت خوبی از روغن خردل در رژیم غذایی انسان می تواند به بهبود شرایط قلبی و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند. مطالعات نشان می دهد که ممکن است به کاهش تری گلیسیرید، فشار خون، سطح قند خون و همه شرایط مرتبط با افزایش خطر مشکلات قلبی کمک کند.

درد را کاهش می دهد

این روغن حاوی ترکیبی است که به تسکین درد در بدن کمک می کند و همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند در کاهش التهاب و سوختگی های جزئی مفید باشد.

به درمان سرماخوردگی کمک می کند

روغن خردل دستورالعمل قدیمی برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با استفاده از آن به صورت گرم روی قفسه سینه زمانی که فرد مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است،می باشد، زیرا برای تسریع بهبودی و محافظت در برابر سایر علائم عمل می کند.
..