ادرار بعد از مقاربت: چرا لازم است؟

۱۴۰۰/۷/۱۱

ادرار کردن بعد از مقاربت ، به ویژه برای زنان مفید و سالم است ، بنابراین اهمیت ادرار بعد از رابطه جنسی چیست؟

در اینجا گروهی از مهمترین مزایای ادرار بعد از مقاربت و اطلاعات مربوط به این موضوع آورده شده است:

ادرار کردن پس از مقاربت چه فوایدی دارد؟
مقاربت جنسی عامل اصلی در عفونت های ادراری است ، زیرا ممکن است باکتری ها در حین مقاربت از ناحیه تناسلی به مجرای ادرار منتقل شوند.

مجرای ادرار است لوله ای که مثانه متصل با افتتاح مجرای خروجی مثانه، و اگر باکتری به این منطقه، فرد دچار عفونت ادراری می شوند.
از طرف دیگر ، ادرار بعد از رابطه جنسی ، به ویژه در زنان ، به کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری کمک می کند ، زیرا مجرای ادراری زن نزدیک واژن است ، بنابراین روند ادرار باکتری ها را دفع می کند و در صورت وجود آنها را از بین می برد.

لازم به ذکر است که برخی از زنان معتقدند ادرار بعد از مقاربت به خلاص شدن از اسپرم و از بین بردن آنها کمک می کند ، اما این باور اشتباه است.

چه موقع باید بعد از مقاربت ادرار کرد؟
هیچ زمان توصیه شده ای برای ادرار کردن بعد از مقاربت وجود ندارد ، اما برخی منابع معتقدند که ادرار در مدت 30 دقیقه پس از مقاربت مناسب ترین زمان برای درک فواید آن است.

به طور کلی ، هرچه افراد بعد از مقاربت زودتر ادرار کنند ، بهتر می توانند باکتری ها را قبل از ورود به مجرای ادرار از بین ببرند .

آیا ادرار کردن بعد از رابطه جنسی برای مردان مهم است؟
ادرار بعد از رابطه جنسی در مردان اهمیت کمتری دارد ، زیرا تفاوت های زیادی بین آناتومی دستگاه تناسلی بین مردان و زنان وجود دارد.

عفونت های دستگاه ادراری در مردان نسبتاً نادر است ، زیرا مجرای ادراری در مردان همان است که اسپرم از آن خارج می شود ، بنابراین روند انزال در صورت وجود باکتری ها در ناحیه موجود در آن به خلاص شدن از شر آن کمک می کند.

آیا ادرار بعد از رابطه جنسی بر شانس بارداری تأثیر می گذارد؟
این یکی از مهمترین و متداول ترین سوالات در مورد ادرار بعد از مقاربت است.

اگر قصد باردار شدن دارید ، برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند چند دقیقه پس از مقاربت و قبل از ادرار کردن منتظر بمانید ، زیرا تصور می شود این امر می تواند به تسهیل مسیر هر اسپرم در آخرین لحظه به رحم کمک کند.

اما مهم است بدانید که ادرار کردن بلافاصله پس از مقاربت ، شانس بارداری شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد ، اما اگر نگران آن هستید می توانید حدود پنج دقیقه صبر کنید.

راههای کمک به ادرار کردن بعد از مقاربت
اگر بعد از رابطه جنسی نیازی به ادرار کردن ندارید ، می توانید روشهای زیر را که ممکن است در روند ادرار کردن به شما کمک کند ، دنبال کنید:

یک لیوان آب بنوشید ، زیرا نوشیدن آب به افزایش احساس یا نیاز به ادرار کمک می کند ، بنابراین سعی کنید قبل از مقاربت یک لیوان یا نصف لیوان آب بنوشید.
آزمایش با محرک های صوتی یا بصری. آیا می دانستید که شنیدن یا دیدن صدای آب جاری باعث دفع ادرار می شود؟
چند دقیقه روی توالت بنشینید. صرف چند لحظه اضافی برای خود می تواند به تشویق مثانه شما در آرامش و آزادسازی محتویات آن کمک کند.
چه زمانی باید به پزشک خود مراجعه کنید
در صورت مشاهده علائم عفونت مجاری ادراری ، که شامل موارد زیر است ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

سوزش یا درد هنگام ادرار کردن.
احساس نیاز به ادرار زیاد با وجود دفع ادرار در هر بار.
ادرار کدر و کدر.
ادرار بدبو
وجود خون در ادرار .
احساس فشار یا درد در قسمت تحتانی شکم
احساس خستگی یا ضعف
..