روشهای غیر معمول برای تسکین درد قاعدگی

۱۴۰۰/۷/۲۵ ۵:۰:۹

اکثر زنان از روشهای سنتی برای تسکین درد قاعدگی مانند کمپرس گرم روی شکم پیروی می کنند ، اما روشهای غیر معمول دیگری نیز برای تسکین درد قاعدگی وجود دارد ، در اینجا با آنها آشنا شوید.

اکثر زنان از علائم چرخه قاعدگی رنج می برند که عبارتند از درد ، گرفتگی در ناحیه زیر شکم ، نفخ و سایر علائم.

روشهای غیر معمول برای تسکین درد قاعدگی
نمونه هایی از روشهای غیر معمول برای تسکین درد قاعدگی عبارتند از:

1- چای برگ تمشک قرمز بنوشید
برگ توت حاوی درصد زیادی از مواد معدنی است که به آرامش ماهیچه های رحم کمک می کند.این برگها همچنین دارای سطوح بالایی از ترکیب متراکم هستند که به تقویت ماهیچه های لگن و رحم و در نتیجه رفع گرفتگی ها کمک می کند.
همچنین ، نوشیدن چای برگ تمشک قرمز به کاهش خونریزی قاعدگی ، که ممکن است درد را کاهش دهد ، کمک می کند.

2- نوار الاستیک طبی را دور شکم بپیچید
یک نمونه از روشهای غیر معمول برای تسکین درد قاعدگی ، پیچاندن یک نوار الاستیک طبی در اطراف شکم است.

این یک نوار الاستیک است که برای تسکین درد ، افزایش گردش خون و بهبود جریان خون در اطراف ماهیچه ها یا مفاصل آسیب دیده پیچیده می شود. برای افرادی که به طور منظم ورزش می کنند ، به ویژه در مسابقات ورزشی ، شناخته شده است.

از این نوار می توان برای کاهش درد قاعدگی ، همانطور که برای مفاصل و استخوان ها استفاده می شود ، استفاده کرد ، زیرا در اطراف ناحیه زیر شکم پیچیده شده است تا به آرامش این ناحیه و تسکین گرفتگی ها کمک کند.

4- انجام ورزش
این ورزش از برجسته ترین ابزارها برای کاهش درد قاعدگی است ، زیرا حرکت ساده باعث تحریک بدن برای پمپاژ خون بیشتر و ترشح اندورفین و مقاومت پروستاگلاندین ها در مواد مشابه هورمون ها و افزایش احساس درد می شود.

اما توصیه می شود ورزشهای سبک و ساده را در خانه انجام دهید و از ورزشهای سنگین، اجتناب کنید ، همچنین توصیه می شود که زنان در طول چرخه قاعدگی کارهای خانه خود را به طور عادی انجام دهند و تمام مدت در رختخواب نمانند زیرا این باعث افزایش احساس درد می شود.

5- آب بنوشید
آب نقش عمده ای در کاهش تنش و سفتی ماهیچه ها دارد که به افزایش درد در طول چرخه قاعدگی کمک می کند و بنابراین نوشیدن آب زیاد به کاهش درد و گرفتگی کمک زیادی می کند.

نوشیدن آب همچنین به افزایش جریان خون بهتر در نقاط مختلف بدن کمک می کند و در نتیجه درد را تسکین می دهد.

بنابراین ، توصیه می شود حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید ، علاوه بر نوشیدن یک لیوان آب گرم با معده خالی.

6- کفش های پاشنه بلند را کنار بگذارید
پوشیدن کفش های پاشنه بلند منجر به استرس و تنش ماهیچه ها می شود و همچنین احتمال ایجاد کمردرد را که برخی از خانم ها در طول چرخه قاعدگی تجربه می کنند افزایش می دهد.

بنابراین ترجیح داده می شود در دوران قاعدگی کفش های راحت و بدون پاشنه را انتخاب کنید و از کفش های پاشنه بلند و باریک که باعث ایجاد فشار بر استخوان ها و مفاصل می شود خودداری کنید.

7- از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید
بسیاری از زنان به نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار در صبح عادت می کنند ، اما مصرف آن در دوران قاعدگی توصیه نمی شود ، زیرا کافئین حرکت عروق خونی را محدود کرده و باعث درد قاعدگی می شود.

این امر در مورد غذاها و نوشیدنی های غنی از کافئین مانند چای ، قهوه ، نوشابه و شکلات صدق می کند .

توصیه می شود برای تسکین دردهای قاعدگی نوشیدنی های گرم گیاهی مانند: نعناع و دارچین بنوشید.