تفاوت نان سفید و قهوه ای

۱۴۰۰/۷/۲۰

تفاوت نان سفید و قهوه ای چیست؟ این واقعیت که نان قهوه ای سالمتر از نان سفید است چیست؟

تفاوت نان سفید و قهوه ای
لازم است به مهمترین سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد در مورد تفاوت نان سفید و قهوه ای وجود دارد ، از طریق مقاله زیر پاسخ دهید:

1. تفاوت نان سفید و قهوه ای در مواد
هنگام صحبت در مورد تفاوت بین نان سفید و قهوه ای ، باید در مورد اجزای هر دو نوع صحبت کنیم که به شرح زیر توضیح داده شده است:
نان قهوه ای
نان قهوه ای شامل سبوس است که لایه بیرونی نان است و از چندین جزء تشکیل شده است که مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:

الیاف
آهن.
روی؛
منیزیم
ویتامین های گروه B .
پالپ لایه داخلی است و از پروتئین و گلوتن تشکیل شده است.

نان سفید
تفاوت بین نان سفید و قهوه ای در مواد تشکیل دهنده ، لایه بیرونی آن است ، زیرا هنگام ورز دادن برداشته می شود تا پروتئین و گلوتن مواد اصلی نان سفید باقی بمانند ، اما آیا این بدان معناست که نان سفید حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر نیست. ؟

در واقع ، نان سفید به دلیل وجود عناصری که در هنگام ورز دادن از دست می دهد ، توسط برخی مواد معدنی مانند: کلسیم و ویتامین های کمپلکس B غنی می شود و فیبر در نان قهوه ای بیشتر از سفید است ، زیرا هر تکه نان قهوه ای وزن تقریبی 25 گرم حاوی 2.5 گرم فیبر در مقایسه با 8 گرم فیبر برای وزن یک تکه نان سفید است.

2. تفاوت نان سفید و قهوه ای در شاخص قند خون
اعتقاد بر این است که نان قهوه ای ، در نتیجه حاوی مقدار زیادی فیبر ، قند خون را پس از خوردن آن با نرخ کمتری نسبت به نان سفید افزایش می دهد ، و این کاملاً درست نیست ، زیرا شاخص قند خون به عوامل دیگری بستگی دارد ، از جمله به شرح زیر:

آنزیم های بزاقی
آنزیم هایی در بزاق ترشح می شوند که مسئول تجزیه کربوهیدرات ها هستند و ترشح این آنزیم ها در افراد مختلف متفاوت است.

غذا
شاخص قند با توجه به غذای همراه با نان متفاوت است ، زیرا شاخص قند خون هنگام خوردن نان به تنهایی در مقایسه با خوردن آن با نوعی پروتئین یا چربی افزایش می یابد ، بنابراین واکنش به افزایش سطح قند خون به همان نوع نان در افراد مختلف متفاوت است.

بنابراین ، ما نمی توانیم مطمئن باشیم که آیا نان قهوه ای سطح قند را کمتر از نان سفید افزایش می دهد یا خیر.

3. تفاوت نان سفید و قهوه ای در جذب آهن
عنصر آهن یکی از عناصر مهم بدن است ، جایی که نان سفید و قهوه ای حداقل 15 درصد از نیاز روزانه به آهن را شامل می شود ، اما آیا نان سفید است که منبع آهن است و یا نان قهوه ای؟

نان قهوه ای
نان قهوه ای حاوی آهن است ، اما بدن به دو دلیل نمی تواند آن را جذب کند:

فیتات: آهن موجود در نان قهوه ای با اسید فیتیک متصل می شود ، زیرا این اسید از جذب آهن در بدن جلوگیری می کند.
محل آهن: آهن موجود در نان قهوه ای در سبوس یافت می شود که لایه بیرونی آن است و هضم این لایه برای بدن مشکل است.
نان سفید
نان سفید تقریباً به اندازه نان قهوه ای آهن دارد ، اما آهن موجود در نان سفید منشاء آرد مورد استفاده نیست. این به این دلیل است که لایه بیرونی ، سبوس ، در هنگام ورز دادن برداشته می شود و شایان ذکر است که کیفیت نان غنی شده با آهن نمی تواند به خوبی توسط بدن جذب شود.

همچنین باید توجه داشت که نان سفید نرم تر است و بافت نرم تری دارد. این به این دلیل است که نان سفید بیشتر از نان قهوه ای پردازش می شود.
..