تمرینات ساده ای که می توانید انجام دهید تا از خستگی چشم خلاص شوید

۱۴۰۰/۱۰/۸ ۰:۰:۹

همه ما زمان زیادی را صرف نگاه کردن به تلفن، کامپیوتر و صفحه تلویزیون خود می کنیم، که می تواند منجر به خستگی چشم شود که در درازمدت باعث ایجاد برخی مشکلات بینایی می شود. سایت «مترو» برای رفع خستگی چشم به چند ورزش ساده چشم اشاره کرد که می توانیم به راحتی انجام دهیم، به شرح زیر است:

ورزش دست ها
دستان خود را به مدت 10 ثانیه به شدت به هم مالش دهید تا بین کف دست ها گرما و انرژی ایجاد شود.
به آرامی کف دست خود را روی چشمان خود قرار دهید و چشمان خود را ببندید. چند دم عمیق و بازدم های طولانی تری انجام دهید که شروع به آرام شدن می کنید. این کار هر گونه تنش را در چشمان شما از بین می برد.

پلک زدن
خیره شدن طولانی مدت به صفحه می تواند تعداد پلک زدن ها را کاهش دهد که به نوبه خود منجر به خشکی چشم می شود. بنابراین می توانید مدتی را صرف حرکت دادن پلک های خود برای بازیابی رطوبت چشم کنید. توصیه می شود خیلی سریع به مدت 10 تا 15 ثانیه پلک بزنید.

بازی فوکوس
روی یک جسم دور تمرکز کنید و آن را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس تمرکز خود را به چیزی نزدیکتر به خود ببرید و برای چند ثانیه به آن خیره شوید. تمرکز خود را به چیزی نزدیک کنید که انگشت شست به شما نزدیک باشد. این کار را به مدت دو دقیقه تکرار کنید و در چشمان خود احساس بهتری خواهید داشت.

چرخش چشم
در صورت انجام منظم ورزش بسیار موثری است، زیرا می تواند به تقویت عضلات چشم کمک کند.
صاف بنشینید یا بایستید. شانه های خود را شل نگه دارید، گردن را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید. به سمت راست خود نگاه کنید و چشمان خود را به آرامی به سمت سقف حرکت دهید. چشمان خود را به سمت چپ و از آنجا به سمت پایین به سمت زمین حرکت دهید. این کار را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.