فواید خرمالو برای زنان باردار

۱۴۰۰/۷/۲۳

به طور کلی به زنان باردار توصیه می شود که برای حفظ سلامتی خود به طور مرتب میوه بخورند ، اما خرمالو چطور؟ خواص خرمالو برای زنان باردار چیست؟

فواید خرمالو برای زنان باردار

خرمالو از جمله میوه های غنی از مواد مغذی است که می تواند مزایای بالقوه زیادی برای یک زن باردار و جنین او داشته باشد. در اینجا برجسته ترین مزایای خرمالو برای زنان باردار آمده است:

1. رشد اسکلتی جنین را تقویت کنید
خرمالو حاوی مواد معدنی ضروری برای رشد استخوان مانند کلسیم و فسفر است و نیاز جنین به این مواد معدنی به طور خاص در سه ماه آخر بارداری افزایش می یابد.
بنابراین ، مصرف خرمالو به همراه سایر منابع غنی از کلسیم و فسفر در دوران بارداری به رشد و تکامل استخوان های جنین کمک کرده و در برابر از بین رفتن استخوان مادر محافظت می کند.

دلیل این امر این است که عدم دریافت کلسیم کافی از منابع خارجی توسط مادر ، با خارج کردن نیاز جنین به این مواد معدنی از استخوان های مادر جبران می شود.

2. پیشگیری از کم خونی
خرمالو دارای درصدی از آهن است که همراه با سایر منابع آهن ، ممکن است به تامین نیازهای روزانه زنان برای زنان باردار کمک کند ، بنابراین از عدم ابتلا به کم خونی و علائم ناشی از آن مانند: خستگی و سرگیجه اطمینان حاصل می شود.

3. تنظیم فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق
از آنجا که خرمالو حاوی مقدار مناسبی منیزیم و پتاسیم است ، این مواد معدنی ممکن است به تنظیم فشار خون و همچنین نقش کلسیم در حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند.

4. پیشگیری از سنگ کلیه
از آنجا که خرمالو سرشار از منیزیم است ، این ممکن است نشان دهنده توانایی آنها در جلوگیری از سنگ کلیه در دوران بارداری و حفظ سلامت کلی کلیه باشد.

5. با بی خوابی و اضطراب مبارزه می کند
از آنجا که منبع غنی از ویتامین C است ، خرمالو ممکن است به تسکین اضطراب ، استرس و بی خوابی کمک کند ، بنابراین می توانید خواب عمیق و خوبی در دوران بارداری داشته باشید.

6. سم زدایی
خرمالو منبع غنی آنتی اکسیدان است که به بدن در دفع سموم و رادیکال های آزاد کمک می کند ، بنابراین مادر و جنین را در برابر بسیاری از بیماری ها و مشکلات سلامتی محافظت می کند.

7. تنظیم دیابت
پوست خرمالو ، که منبع فیبر بالایی است ، به بهبود مقاومت به انسولین در سلول های بدن کمک می کند ، بنابراین سطح قند خون را تنظیم می کند.

از این رو ، می توان گفت که خوردن خرمالو در دوران بارداری ممکن است به تنظیم دیابت در زنان بارداری که از دیابت بارداری رنج می برند یا احتمال بیشتری برای ابتلا به دیابت دارند ، کمک کند.

8. سایر مزایای خرمالو
علاوه بر موارد فوق ، خرمالو مزایای زیر را برای زن باردار ارائه می دهد:

به دلیل داشتن ویتامین C ، علاوه بر: ویتامین A و بتاکاروتن ، به افزایش عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند .
به دلیل دارا بودن برخی ترکیبات ضد سرطان ، به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.
شایان ذکر است که تکیه بر خرمالو به تنهایی به عنوان منبع ویتامین ها و مواد معدنی لازم در دوران بارداری کافی نیست و لازم است مکمل های تغذیه ای که توسط پزشک تجویز می شود برای تامین نیازهای روزانه ارزش غذایی زنان باردار مصرف شود.

هشدار در مورد خوردن خرمالو در دوران بارداری
مصرف خرمالو در دوران بارداری با توجه به نظرات مختلف در مورد مصرف آن در این دوران می تواند گیج کننده باشد.

حقیقت این است که خوردن خرمالو در دوران بارداری کاملاً بی خطر است ، اما مانند همیشه باید در مقادیر محدود و متوسط ​​مصرف شود و از شستشو و تمیز شدن آنها مطمئن شوید.

از آنجا که خرمالو ممکن است به تنظیم فشار خون کمک کند ، به زنان بارداری که از مشکلات مربوط به فشار خون پایین رنج می برند توصیه می شود از خوردن آن خودداری کرده و در مورد احتمال خوردن آن با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کرده و علل این مشکل را دریابند.

همچنین توصیه می شود آنها را به صورت رسیده بخورید تا گوارش بهتر شود و از مواد مغذی موجود در آنها استفاده کنید.
..