اشتباهاتی در دوران قاعدگی که باید متوقف شود

۱۴۰۰/۷/۱۸

زنان باید به برخی از اشتباهاتی که در طول چرخه قاعدگی مرتکب می شوند ، توجه داشته باشند ، که ممکن است صدماتی به همراه داشته باشد ، و از جمله مهمترین اشتباهات در دوران قاعدگی که اکنون به آنها اشاره می کنیم.

زنانی که در طول چرخه قاعدگی علائم دردسری را تجربه می کنند و می توانند برخی از اشتباهاتی را که باعث درد بیشتر می شوند انجام دهند ، بنابراین باید در طول چرخه قاعدگی این خطاها را متوقف کنند.

اشتباهاتی در دوران قاعدگی که باید متوقف شود

از مهمترین اشتباهاتی که در دوران قاعدگی زنان انجام می دهند ، موارد زیر است:
1. عدم تامین نیاز بدن به آهن
سطح آهن در بدن در طول چرخه قاعدگی در نتیجه از دست دادن مقدار زیادی خون کاهش می یابد و آهن عنصر مهمی در بدن است و بنابراین کمبود آن زنان را در معرض خستگی و انرژی کم قرار می دهد.

توصیه می شود در دوران قاعدگی غذاهای غنی از آهن مصرف کنید ، مانند: اسفناج ، لوبیا ، گوشت قرمز ، زردآلوی خشک و صدف.

2. خوردن غذاهایی که باعث نفخ می شوند
اکثر زنان در طول چرخه قاعدگی دچار نفخ بدن می شوند که طبیعی و شایع است و همچنین باعث اختلالات گوارشی در برخی می شود و بنابراین خوردن غذاهایی که باعث نفخ و سوء هاضمه می شوند این مشکل را تشدید می کند.

بنابراین ، ترجیح داده می شود غذاهای سالم و سبک انتخاب کنید و از چربی ها ، غذاهای سرخ شده و حبوبات و همچنین سبزیجاتی که باعث افزایش نفخ بدن می شود ، خودداری کنید.

همچنین ، قهوه می تواند اختلالات گوارشی را افزایش دهد ، بنابراین توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکنید و آن را با نوشیدنی های گیاهی سالم که گرفتگی عضلات را برطرف می کند جایگزین کنید ، مانند: بابونه ، نعناع و دارچین.

3. عدم ورزش
بسیاری از زنان تصور می کنند که ورزش در طول چرخه قاعدگی نامطلوب است و این یک اشتباه رایج است ، زیرا ورزش می تواند گرفتگی ، نفخ و احساس علائم PMS را کاهش دهد.

ورزش همچنین به افزایش خلق و خو کمک می کند ، چیزی که زنان در دوران قاعدگی برای تسکین احساس ناخوشی و تنش به آن نیاز دارند.

4. استراحت نکردن
بدن در طول چرخه قاعدگی به استراحت احتیاج دارد و باید خواب کافی به دست آورد تا احساس اضطراب و ناراحتی افزایش نیابد و ترجیحاً زود خوابیدن و زود بیدار شدن است ، به طوری که تعداد ساعات خواب کمتر از 7 ساعت در روز نباشد.

5. عدم نوشیدن آب در طول روز
نوشیدن مقدار زیادی آب در طول چرخه قاعدگی ضروری است. زیرا نفخ و گرفتگی عضلات را برطرف می کند و احتمال احتباس مایعات را کاهش می دهد و آب بدن را مرطوب کرده و از کم آبی و التهاب ناشی از آن محافظت می کند.

توصیه می شود در طول چرخه قاعدگی حداقل 8 لیوان آب در طول روز بنوشید ، و عدم نوشیدن آن یکی از بارزترین نمونه های اشتباهات در چرخه قاعدگی است که ممکن است برخی از زنان دچار آن شوند.

6. شستن دستها قبل از تعویض نوار بهداشتی
رعایت بهداشت دست برای محافظت از واژن در برابر هر گونه باکتری منتقل شده به آن در حین تمیز کردن ناحیه حساس و تعویض نوار بهداشتی ضروری است. خانمها علاقه مند به شستن دستها فقط پس از تعویض آنها هستند ، اما توصیه می شود قبل از تعویض نوار بهداشتی، دستها را به خوبی بشویید.

7. نوار بهداشتی را به مدت طولانی تعویض نمی کنید
قاعدگی در مقادیر کم به این معنا نیست که نوار بهداشتی برای مدت طولانی تغییر نخواهد کرد ، زیرا این امر به تکثیر باکتری ها و عفونت با قارچ ها و عفونت ها کمک می کند. بنابراین ، نوارهای بهداشتی باید مرتباً تعویض شوند ، حتی اگر چرخه قاعدگی کم باشد.

8. از محصولات معطر استفاده می کنید
محصولات معطر ، چه شستشوی واژن ، دستمال مرطوب و موارد دیگر ، باعث تحریک ناحیه حساس ، به ویژه در دوران قاعدگی می شوند ، زیرا مواد شیمیایی مضر هستند و این عادت در طول چرخه قاعدگی اشتباهی محسوب می شود که برخی از زنان از آن پیروی می کنند.

بنابراین ، ترجیحاً از شستشوی طبی مخصوص این منطقه استفاده کنید و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و عطر باشد.ترجیحاً برای شستشوی واژن از آب ولرم و نه گرم استفاده کنید.
..