راههای طبیعی برای کاهش خونریزی قاعدگی

۱۴۰۰/۷/۱۴

چرخه قاعدگی از زنی به زن دیگر متفاوت است ، چه از نظر تعداد روز ، چه از نظر شدت و چه از نظر علائم ، در اینجا روشهای طبیعی برای کمک به تسکین خونریزی قاعدگی آمده است.

راههای کاهش خونریزی قاعدگی

راههای زیادی برای کاهش خونریزی قاعدگی وجود دارد و برجسته ترین راههای طبیعی که به کاهش خونریزی قاعدگی کمک می کند موارد زیر است:

چای سبز: چای سبز را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید و یک فنجان از آن را صبح روز قاعدگی خود میل کنید ، زیرا این کار ممکن است به تسکین خونریزی قاعدگی کمک کند..
کمپرس سرد روی شکم: که به کاهش اندازه رگ های خونی و در نتیجه کاهش خونریزی شدید کمک می کند و این با قرار دادن کمپرس سرد روی شکم به مدت 20 دقیقه انجام می شود.
نوشیدنی دارچین: مشخص شده است که به کاهش شدت قاعدگی و همچنین کاهش درد ناشی از آن کمک می کند.
همچنین خوردن غذاهای غنی از آهن برای زنانی که از قاعدگی شدید رنج می برند توصیه می شود تا خون از دست رفته را کاهش داده و کم خونی را کاهش دهد.
علل قاعدگی شدید
قاعدگی سنگین ممکن است چند روز طول بکشد ، اما اغلب در روز اول و دوم افزایش می یابد و سپس مقدار آن شروع به کاهش می کند. دلایلی وجود دارد که منجر به پریودهای شدید می شود ، مانند:

اختلالات هورمونی: در نتیجه عوامل روانشناختی یا عدم تعادل در هورمون های استروژن و پروژسترون ، که منجر به فراوانی چرخه می شود و می تواند با احساس تنبلی و بی حالی شدید در برخی مواقع و در زمان های دیگر فعالیت زیاد همراه باشد.
قرص های ضد بارداری: قرص های ضد بارداری ممکن است یکی از دلایلی باشد که منجر به اختلالات هورمونی و افزایش قاعدگی می شود.
فیبروئیدهای رحمی: اینها تومورهای خوش خیمی هستند که در پوشش داخلی رحم ایجاد می شوند و بر میزان و چگالی خون در چرخه قاعدگی تأثیر می گذارند.
آندومتریوز: بیماری است که زنان را به ویژه پس از زایمان تحت تأثیر قرار می دهد و باعث افزایش جریان خون در طول چرخه قاعدگی می شود.
قاعدگی نامنظم: زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک است که باعث می شود قاعدگی بیش از حد معمول باشد و تخمک گذاری نیز نامنظم است.
علائم قاعدگی شدید
می توان دانست که چرخه قاعدگی بیش از میزان طبیعی از طریق موارد زیر است:

نیاز مداوم به تغییر نوار بهداشتی ، در نتیجه جریان مداوم خون قاعدگی ، بنابراین فرد نمی تواند بیش از یک یا دو ساعت از آن استفاده کند.
درد و گرفتگی های شکمی که در صورت سنگین شدن چرخه قاعدگی شدت می یابد ، زن نمی تواند آن را تحمل کند و به مصرف داروهای مسکن متوسل می شود.
احساس خستگی و فرسودگی و عدم توانایی حرکت در حین عفونت ، و بنابراین زن مجبور می شود فعالیت های مختلف را تا زمانی که درد و استرس متوقف شود متوقف کند.
خطرات شدید قاعدگی
قاعدگی های سنگین منجر به برخی خطرات می شود که ممکن است برای زنان رخ دهد ، مانند:

ناتوانی در انجام فعالیت های روزانه ، زیرا چرخه قاعدگی سنگین با احساس خستگی ، تنبلی و بی حالی همراه است. همچنین مانع حرکت زنان می شود و آنها را از انجام کارهای مختلف باز می دارد. این باعث عصبی شدن زنان و بیشتر شدن آنها می شود. در برابر خشم و تنش روانی آسیب پذیر می شوند.
احتمال کم خونی ، زیرا منجر به کمبود آهن در بدن و از دست دادن خون زیاد می شود.
افزایش احتمال ابتلا به عفونت های واژن ، به دلیل خونریزی مکرر و مداوم ، به ویژه اگر فرد تعویض نوار بهداشتی را به تأخیر بیندازد.
..