فواید نعناع برای چرخه قاعدگی

۱۴۰۰/۷/۱۰

بسیاری از دختران از علائم مرتبط با قاعدگی رنج می برند و بسیاری از آنها ترجیح می دهند این علائم را به روش های طبیعی درمان کنند ، اما نعناع چطور؟

از بسیاری از گیاهان و گیاهان طبیعی برای تسکین دردهای قاعدگی استفاده می شود ، از جمله نعناع ، مزایای نعناع برای چرخه قاعدگی چیست؟ چگونه استفاده می شود؟

فواید نعناع برای چرخه قاعدگی


1. کاهش دردهای قاعدگی

نعنا حاوی شل کننده های عضلانی است ، بنابراین درد شکم و کمر مربوط به چرخه قاعدگی را تسکین می دهد.
در مطالعه ای ، محققان تأثیر مصرف قرص منتول ، که ماده فعال نعناع است ، را برای دخترانی که از درد قاعدگی رنج می برند ، مورد مطالعه قرار دادند.

2. کاهش نفخ معده
قرار دادن برگ های نعناع در آب به بدن کمک می کند تا هیدراته بماند و نفخ همراه با قاعدگی را از بین می برد و نعناع به طعم دادن به آب کمک می کند ، که فرد را به نوشیدن آب بیشتر ترغیب می کند.

نحوه استفاده از نعناع برای قاعدگی
نعناع می تواند به چند روش برای تسکین درد قاعدگی استفاده شود:

1. چای نعناع
می توان آن را با قرار دادن یک مشت برگ نعناع تازه یا خشک شده در دو فنجان آب جوش و سپس پوشاندن آب به مدت پنج دقیقه برای جلوگیری از خروج اسانس تهیه کرد ، پس از آن می توانید آن را هم زده و گرم بنوشید.

2. نوشیدنی نعناع سرد
برگ های نعناع را در آب جوش قرار می دهند و سپس روی آن را می پوشانند ، سپس سرد می کنند یا با یخ اضافه می کنند تا در روزهای گرم تابستان احساس خنکی کند.

موارد منع مصرف نعناع و عوارض جانبی آن
ما در مورد فواید نعناع برای چرخه قاعدگی صحبت کردیم ، اما برخی نکات و عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید ، از جمله:

احساس سوزش سر دل
کسانی که از بیماری رفلاکس معده رنج می برند باید مراقب باشند که از آن استفاده نکنند ، زیرا ممکن است شرایط را برای آنها بدتر کند.

حساسیت به نعناع
برخی از افراد به نعنا حساسیت دارند و این حساسیت به شکل لرز ، مشکل تنفس ، نفخ و تورم صورت ، لب ، زبان و گلو ، زخم در دهان و سردرد ظاهر می شود.

مصرف برخی داروها
نعناع با بسیاری از داروها و مکمل های غذایی تداخل دارد ، بنابراین اگر از هر کدام از داروهای زیر استفاده می کنید باید قبل از مصرف نعناع با پزشک خود مشورت کنید:

آنتی بیوتیک یا ضد قارچ.
داروهای مورد استفاده برای درمان صرع .
داروهای قلب
داروهای فشار خون بالا
داروهای مورد استفاده برای درمان سوزش سر دل.
مکمل های آهن.
مشکلات ترشح اسید معده یا اسهال
در صورت داشتن مشکلاتی مانند تولید ناکافی اسید معده یا اسهال ، بهتر است قبل از مصرف نعناع با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

گیاهان مفید برای چرخه قاعدگی
علاوه بر فواید نعناع برای چرخه قاعدگی ، گیاهان دیگری نیز برای چرخه قاعدگی مفید هستند ، از جمله:

چای بابونه: نوشیدن چای بابونه هنگامی که یک هفته قبل از شروع قاعدگی آن را می نوشید ، به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند .
زنجبیل: پودر ریشه زنجبیل به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند و مطالعه ای نشان داد که اثر آن شبیه قرص های مسکن است.
دارچین: دارچین علاوه بر درد به تسکین علائم مرتبط با چرخه قاعدگی مانند تهوع و استفراغ و همچنین کاهش میزان خونریزی در طول چرخه قاعدگی کمک می کند.
دانه های رازیانه: در تسکین درد شکم در طول چرخه قاعدگی تأثیر خوبی دارد.
شوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شوید در تسکین دردهای قاعدگی موثر است ، اما مطالعات اثبات شده بیشتری در این مورد مورد نیاز است.
..