چگونه تلفن هوشمند را ضد عفونی کنیم؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۹
با این مراحل خطر ویروس کرونا را کاهش دهید

چگونه تلفن خود را تمیز کنیم

در حالی که شما باید مرتباً دستان خود را بشویید و از دست زدن به صورت خود برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ویروس COVID-19 جلوگیری کنید ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) همچنین از افراد می خواهد که مرتباً سطوحی را که لمس می کنند تمیز کنند.

یک شرکت تحقیقات در شیکاگو ، می گوید تخمین زده می شود که ما به طور متوسط ​​روزانه 2،617 بار با تلفن های خود تماس داریم.
چگونه تلفن هوشمند را ضد عفونی کنیم؟
. که شامل هر حرکت است.

از آنجا که CDC می گوید ویروس می تواند تا سه روز روی سطوح شیشه ای و پلاستیکی زندگی کند ، تمیز نگه داشتن تلفن تا حد ممکن بسیار مهم است. ناگفته نماند که متخصصان مراقبت های بهداشتی می گویند یک تلفن معمولی 10 برابر کثیف تر از توالت است.

در زیر یک راه حل ساده برای تمیز کردن صحیح تلفن خود آورده شده است - و اینکه چه کارهایی را باید انجام دهید تا آسیب نبینید.

دستورالعمل های گام به گام

شما می توانید دستگاه های خود را مانند تلفن های هوشمند صفحه لمسی را به روش های مختلف تمیز کنید. بسیاری از توصیه هایی که سازندگان بزرگی مانند اپل و سامسونگ می کنند به صورت زیر خلاصه می شود:

1. قبل از تمیز کردن دستگاه ، آن را خاموش کرده و مطمئن شوید از برق جدا شده است. به این ترتیب ، شما از اتصال کوتاه احتمالی جلوگیری می کنید ، می توانید سطح تمیز کردن را بهتر ببینید و به طور تصادفی با کسی تماس نمی گیرید یا پیام کوتاه نمی کنید.

اگر تلفن در کیس است ، ابتدا آن را بردارید و کیس را نیز پاک کنید.

2. از یک پارچه میکروفیبر بدون پرز ، مانند پارچه لنز برای عینک آفتابی یا عینک آفتابی ، برای پاک کردن صفحه از دستمال کاغذی یا دستمال توالت استفاده نکنید. (مرحله 3 را ببینید) ممکن است آنها پوشش محافظ صفحه را از بین ببرند.

3. از مقدار کمی اسپری با 70 درصد اتانول یا الکل ایزوپروپیل استفاده کنید یا از آب گرم و صابون استفاده کنید تا تلفن را از بالا به پایین پاک کنید در حالی که تلفن را در طرفین نگه دارید. سپس باید کناره ها و پشت را پاک کنید ، در حالی که باید مراقب باشید مایعاتی به درگاه هایی مانند درگاه شارژ یا جک هدفون وارد نشود.

حتی اگر تلفن شما ضد آب است ، توصیه می شود هرگز آن را زیر آب نبرید.

4. روش دیگر ، از دستمال مرطوب الکل ایزوپروپیل 70 درصد یا دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای تمیز کردن موثر تلفن خود استفاده کنید. سازندگان تلفن می گویند از استفاده از محصولاتی مانند سفید کننده ، ضدعفونی کننده دست و محصولاتی مانند اسپری های لیزول خودداری کنید زیرا این موارد می توانند به صفحه آسیب برسانند.

نکات اضافی

چند نکته دیگر در مورد تمیز نگه داشتن تلفن :

• یک قاب گوشی نه تنها از دستگاه شما در برابر قطره های تصادفی محافظت می کند ، بلکه ویروس ها در پشت قاب های سیلیکونی یا چرمی در مقایسه با پشتی تلفن تمام شیشه ای یا پلاستیکی عمر نمی کنند. هنوز هم ، قاب گوشی باید با اسپری یا دستمال مرطوب پاک کننده تمیز شود تا به شما کمک کند تا پشت ویروس تلفن خود را آزاد نگه دارید.

• محافظ صفحه ایده خوبی برای کاهش احتمال بروز خراش یا ترک صفحه نمایش تلفن هوشمند است. همچنین می تواند از صفحه در برابر اسپری های اسیدی یا دستمال مرطوب محافظت کند که باعث آسیب دیدن شیشه می شود.

• روند تمیز کردن تلفن هوشمند برای خوانندگان الکترونیکی و رایانه های لوحی یکسان است. همانطور که با کمی مایعات و یک پارچه میکروفیبر صفحه را پاک می کنید ، اطمینان حاصل کنید که هیچ رطوبت به درگاه های شارژ یا هدفون وارد نمی شود.
..