درمان های خانگی برای علائم خفیف کرونا

۱۴۰۰/۱۲/۲۵

درمان های خانگی به مقابله با علائم خفیف کرونا مانند سرفه، گلودرد و تب کمک می کند، در حالی که علائم شدید نیاز به مشاوره با پزشک دارد.

رئیس انجمن پزشکی عمومی و خانواده آلمان توضیح داد: مهمترین چیز در دوران انزوا حفظ آرامش و عدم نگرانی و سپس ارزیابی علائم است.

وی تصریح کرد: دوره خفیف به صورت علائم ساده است که بیمار با آن احساس سرماخوردگی می کند اما در غیر این صورت باید با پزشک مشورت شود.

علائم شدیدی که باید بررسی شوند عبارتند از احساس خستگی کامل، تب بالا، سرفه مداوم و تنگی نفس. افزایش تعداد تنفس بدون تنگی نفس می تواند یک هشدار احتمالی باشد.

دکتر مارتین شرر آلمانی اشاره کرد که درمان های خانگی برای آبریزش بینی، گلودرد یا خستگی نیز می تواند علائم جزئی کرونا را تسکین دهد. مواد فعالی مانند ایبوپروفن یا پاراستامول به درمان تب و درد کمک می کند.

در صورت گرفتگی بینی، اسپری بینی سنتی توصیه می شود. در صورت وجود گلودرد، می توان از قرص های پاستیل استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: استنشاق درمانی مانعی ندارد، اما درمان با اسپری بینی برای از بین بردن مخاط موثرتر است.

سپس بازگشت تدریجی به فعالیت بدنی و ورزش را در نظر بگیرید، زیرا ریه گاهی اوقات به مدتی برای بهبودی نیاز دارد.

همچنین باید توجه داشت که در این مدت به سیگنال های بدن پاسخ داده شود و آنها را نادیده نگیرید، علاوه بر شروع دقیق تمرین، به عنوان مثال، حمله سرفه مداوم هنگام دویدن را نباید نادیده گرفت.
..