غذاهایی که به طور طبیعی با یبوست مبارزه می کنند

۱۴۰۰/۷/۲۴

یبوست مشکلی است که دارای راه حل های دارویی و درمانی است ، علاوه بر بسیاری از راه حل های طبیعی جایگزین که به عنوان ملین برای شکم عمل می کنند.

انتخاب مسهل مناسب برای شکم به حل مشکل آزاردهنده یبوست کمک می کند و طبیعت بسیاری از راه حل های طبیعی مناسب را ارائه می دهد.

ملین طبیعی
این ماده به عنوان یک ملین طبیعی برای شکم عمل می کند و به افزایش حجم مدفوع کمک می کند و به مواد معلق حجم می دهد که به روده ها کمک می کند تا با تحریک انقباضات طبیعی و سالم روده آنها را دفع کنند ، و این به کاهش شدت آن کمک می کند. یا سوزش در روده و هرگونه حساسیت در آن که ممکن است ناشی از مشکل یبوست باشد.

غذاهای طبیعی زیادی وجود دارد که می توان آنها را ملین در نظر گرفت ، و اینها مهمترین آنها هستند:
1- دانه های چیا
دانه های چیا سرشار از فیبر هستند و یک درمان طبیعی برای یبوست هستند ، زیرا به شکل هضم نشده ای از روده ها عبور می کنند و به حجم مناسب به مدفوع معلق برای حرکت آسان کمک می کنند.

2- گلابی

گلابی یکی از انواع میوه های غنی از فیبر است ، زیرا یک گلابی متوسط ​​تقریباً 22 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را شامل می شود و گلابی همچنین دارای نوع خاصی از قندها است که به راحتی در روده جذب نمی شود. باعث نرم شدن شکم و دفع مدفوع معلق می شود.

3- سبزیجات برگ سبز
سبزیجات برگ دار مختلف به درمان یبوست و نرم شدن مدفوع کمک می کنند ، زیرا سرشار از فیبر غذایی ، ویتامین ها (ویتامین ها) و مواد معدنی هستند و به ویژه سرشار از منیزیم هستند که به جذب آب به روده ها کمک می کند تا دفع مدفوع تسهیل شود.

سبزیجات برگ دار همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین K ، اسید فولیک و ویتامین C هستند که به تسهیل هضم کمک می کند و مهمترین سبزیجات برگ دار توصیه شده برای یبوست: جوانه بروکسل ، اسفناج و کلم بروکلی.

4- انجیر و کیوی
فقط یک فنجان انجیر تازه خرد شده حاوی حدود 30 درصد نیاز روزانه شما به فیبر است و روزانه 300 گرم خمیر انجیر ممکن است به بهبود قوام مدفوع ، بهبود وضعیت معده و راحتی مورد نیاز آن کمک کند.

انجیر و کیوی حاوی آنزیم های خاصی هستند که اعتقاد بر این است که به بهبود هضم غذا و بهبود عملکرد روده کمک می کند و انجیر و کیوی را به عنوان ملین طبیعی تبدیل می کند.

5- انواع توت ها
انواع مختلف توت ها با محتوای بالای فیبر و آنتی اکسیدان ها متمایز می شوند که آنها را به عنوان ملین طبیعی برای شکم تبدیل می کند. انواع توت ها حاوی دو نوع مهم فیبر هستند. نوع اول ، به جذب آب بیشتر از روده ها کمک می کند و نوع دوم ، به افزایش حجم مدفوع کمک می کند و هر دو نوع دارای خاصیت ملین برای شکم و مقاومت در برابر یبوست هستند.

6- حبوبات
کل خانواده حبوبات یک ملین طبیعی است و شامل انواع مختلفی از جمله ؛ نخود ، عدس ، نخود فرنگی ، غلات مختلف و حبوبات به بدن کمک می کنند تا نوع خاصی از اسید را تولید کند که به طور طبیعی برای معده ملین عمل کرده و در برابر یبوست مقاومت می کند.

7- انواع مرکبات
مرکبات فقط میان وعده های سالم نیستند ، بلکه مرکبات دارای محتوای فیبر هستند، زیرا فیبر پکتین به سرعت بخشیدن و تحریک روده کمک می کند.

8- سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر بسیار خوبی از فیبر است که به عنوان یک ملین طبیعی برای شکم عمل می کند و سیب زمینی شیرین به ویژه ممکن است به درمان یبوست که ممکن است در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی ظاهر شود ، کمک کند.

10- آلو خشک
آلو خشک مهمترین مسهل طبیعی برای معده و موثرترین ملین های طبیعی است.آلو خشک حاوی نوع خاصی از قند به نام سوربیتول است ، ترکیبی که به جذب آب به روده ها کمک می کند ، هضم غذا را تسهیل کرده و یبوست را به میزان قابل توجهی برطرف می کند.

11- آلوئه ورا
آلوئه ورا طبیعی ژل حاوی گلیکوزیدهای که به مرطوب شدن روده کمک ، افزایش سطح آب و تحریک حرکت آن، کمک می کند. ژل آلوئه ورا یک راه حل ایده آل برای یبوست است.

12- سایر موادی که به عنوان ملین برای شکم استفاده می شود
همچنین بسیاری از راه حل های طبیعی دیگر که به عنوان ملین برای شکم عمل می کنند ، وجود دارد ، مانند:

ماست.
جوانه جو دوسر.
جایگزین های قند
میوه های غنی از فیبر مانند ؛ سیب ؛
میوه های خشک مانند: انجیر خشک ، زردآلو خشک.
چنار
..