غذاهایی که کالری بیشتری از آنچه انتظار دارید دارند

۱۴۰۰/۷/۱۶ ۰:۰:۱۱

غذاهای زیادی حاوی مقدار زیادی کالری هستند ، بنابراین هنگام خوردن آنها باید مراقب باشید تا باعث افزایش وزن نشود و رژیم غذایی شما برای کاهش وزن خراب نشود.

قبل از خوردن غذاها ، باید از کالری آنها مطمئن شوید ، زیرا چندین غذای حاوی کالری بیشتر از آنچه انتظار دارید وجود دارد و بنابراین می توانند باعث افزایش وزن هنگام رژیم غذایی شوند.

در اینجا برجسته ترین این غذاها به شرح زیر است:

غذاهایی که کالری بالایی دارند
در اینجا برخی از غذاهایی که حاوی مقدار زیادی کالری هستند آورده شده است:
1. سس سالاد
سالاد دارای کالری کمی است ، اما اگر سس را به آن اضافه کنید ، بدون اینکه بدانید کالری آن افزایش می یابد.

به عنوان مثال ، دو قاشق غذاخوری مایونز حاوی 130 کالری و دو قاشق غذاخوری سس جزیره حاوی 120 کالری است.

بنابراین ، توصیه می شود این نوع سس ها را به سالاد اضافه نکنید و آنها را با افزودنی های سالم با طعم متمایز مانند: روغن زیتون و سرکه بالزامیک جایگزین کنید .

2. خامه روی قهوه
یک فنجان قهوه بدون مواد افزودنی تنها دو کالری دارد ، اما اگر خامه را به آن اضافه کنید ، کالری آن می تواند به حدود 35 کالری افزایش یابد.

و با یک فنجان معمولی قهوه روزانه با افزودن 2 قاشق غذاخوری سفید کننده قهوه ، این بدان معناست که شما 490 کالری اضافی در هفته می خورید.

بنابراین ، ترجیح می دهیم قهوه را بدون افزودن خامه به آن مصرف کنید و می توانید کمی شیر بدون چربی به آن اضافه کنید.

3. آووکادو
میوه آووکادو فواید زیادی برای بدن دارد ، زیرا سرشار از چربی های سالم است ، اما خوردن زیاد آن توصیه نمی شود زیرا به دلیل داشتن کالری زیاد باعث افزایش وزن می شود.

تعداد کالری موجود در یک آووکادو بزرگ حدود 322 کالری است ، بنابراین تعداد کمی از آنها را می توان مصرف کرد ، و می توانید سالاد آووکادو را با سایر غذاهای سالم مخلوط کرده و فواید آن را بدون خوردن زیاد آن اضافه کنید.

4. میوه های خشک شده
میوه های خشک مانند کشمش یکی از پرکالری ترین غذاها هستند ، زیرا مقدار زیادی قند به آنها اضافه می شود و بنابراین خوردن زیاد باعث افزایش وزن می شود.

به عنوان مثال ، 100 گرم کشمش حاوی 299 کالری است.

برای به دست آوردن مزایای میوه های خشک یا آب میوه ها ، توصیه می شود مقدار کمی از آنها را بخورید یا میوه های تازه را جایگزین آنها کنید تا مقادیر بیشتری از آنها را بخورید.

5. انواع غلات
اگرچه غلات سبوس دار برای سلامتی مهم هستند و نسبت به غلات فرآوری شده کالری کمتری دارند ، اما این بدان معنا نیست که کالری کمی دارند ، به عنوان مثال ، یک فنجان برنج قهوه ای حاوی حدود 218 کالری است.

توصیه می شود از غذاهای تهیه شده از آرد گندم کامل استفاده کنید ، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید ، زیرا غلات کامل جزء مهمی از بدن هستند.

6. عسل
عسل کمترین مضرات شکر طبیعی را فراهم می کند ، اما در نهایت حاوی مقداری شکر است و این بدان معناست که در صورت مصرف زیاد باعث افزایش وزن می شود و بنابراین توصیه می شود آن را به جای شکر به نوشیدنی های مختلف اضافه نکنید.

برای به دست آوردن فواید آن ، توصیه می شود روزانه یک قاشق چای خوری عسل بخورید ، زیرا به بدن انرژی لازم برای فعالیت ها را می دهد.

7. پاپ کورن
پاپ کورن یکی از وعده های غذایی سالم و سبک است که می توانید هنگام احساس گرسنگی ، اما بدون افزودن روغن و نمک زیاد به آن بخورید ، زیرا این افزودنی ها درصد کالری موجود در آن را بالا می برد.

به منظور جلوگیری از افزایش وزن ناشی از خوردن ذرت بوداده ، ترجیحاً آن را در خانه تهیه کنید تا از کم بودن کالری آن اطمینان حاصل کنید ، در حالی که ذرت بو داده ای که خارج از خانه تهیه می شود معمولاً درصد زیادی کالری دارد.