غذاهایی که چربی شکم را افزایش می دهند: آنها را بشناسید

۱۴۰۰/۷/۱۸ ۵:۰:۱۱

چربی شکم یکی از شایع ترین مشکلاتی است که هم مردان و هم زنان از آن رنج می برند.

چربی شکمی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد دارای اضافه وزن حتی با وزن ایده آل با آن روبرو هستند ، بنابراین ما در غذاهای زیر که باعث دور ماندن از چربی شکم می شوند ، علاوه بر نکات مهم ، مرور خواهیم کرد:


غذاهایی که چربی شکم را افزایش می دهند
در اینجا لیستی از غذاهایی است که چربی شکم را افزایش می دهند و باید از آنها اجتناب کرد:

پیتزا
ممکن است پیتزا یک وعده غذایی خوشمزه و مقوی باشد ، زیرا حاوی چندین نوع غذای سالم مانند: تخم مرغ ، پنیر مغذی و شیر است ، اما یک تکه پیتزا بیش از 300 کالری برای بدن تأمین می کند. میزان کالری آن با مواد دیگر مانند: سوسیس و قارچ افزایش می یابد.
سوسیس
انواع سوسیس با توجه به سازنده و طرز تهیه متفاوت است ، سوسیس با مرغ یا گوشت تهیه می شود و سوسیس پخته ، کبابی یا سرخ شده وجود دارد ، اما معمولاً هر 100 گرم سوسیس پخته شده حاوی 332 کالری است ، بنابراین شما باید مراقب باشید آن را نخورید

گوشت قرمز چرب
غذاهایی که چربی شکم را افزایش می دهند ، یکی از آنها گوشت قرمز چرب است ، مانند: استیک تهیه شده با کره ، یا گوشت قرمز سرخ شده.

هر 453 گرم گوشت قرمز چرب حاوی حدود 1600 کالری و حدود 60 گرم چربی بد است ، بدون احتساب سایر پیش غذاها.

دونات
خوردن دونات به مقدار زیاد و اغلب باعث تجمع چربی در ناحیه شکم می شود ، زیرا یک وعده آن حاوی 260 کالری است.

بستنی
بستنی ممکن است کلسیم مفیدی به بدن بدهد ، اما نصف فنجان بستنی وانیلی حاوی 230 کالری است و این میزان برای افزایش خطر چاقی در ناحیه شکم و باسن ، دندان درد و کلسترول کافی است.

چیپس
غذاهایی که چربی شکم و کل چربی بدن را افزایش می دهند. چیپس بیش از 160 کالری دارد که باعث افزایش وزن و تجمع چربی بیشتر در ناحیه کمر و باسن و چاقی در طولانی مدت می شود.

کنجد
با وجود فواید فوق العاده کنجد برای سلامتی بدن ، یکی از غذاهایی است که باعث افزایش وزن و کالری زیادی برای بدن می شود ، زیرا هر 100 گرم کنجد حاوی حدود 700 کالری است.

توصیه می شود مصرف روزانه کنجد را کاهش دهید ، اما به طور دائم از آن اجتناب نکنید ، زیرا باعث تحریک گردش خون ، تقویت میل جنسی و طراوت به پوست می شود.

سیب زمینی سرخ کرده
غذاهایی که چربی شکم را افزایش می دهند ، یکی از آنها سیب زمینی سرخ شده است که هر 100 گرم سیب زمینی سرخ شده حاوی 573 کالری است.

سیب زمینی سرشار از چربی و نشاسته است که بدن را در مدت کوتاهی چاق می کند.


نوشیدنی هایی که چربی شکم را افزایش می دهند
غذاهایی که چربی شکم را افزایش می دهند تنها غذاها نیستند ، زیرا گروهی از نوشیدنی ها در کنار آنها وجود دارد که منجر به نتیجه مشابه می شود و این نوشیدنی ها عبارتند از:

آب میوه
آب میوه طبیعی یکی از نوشیدنی هایی است که چربی شکم و باسن را افزایش می دهد ، اگرچه حاوی ویتامین C ، فیبر و مواد معدنی مفید برای سلامتی است ، اما یک فنجان آب میوه حاوی 36 گرم قند است که با رشد بافت چربی مرتبط است.

نوشابه های گازدار
یک قوطی نوشابه متوسط ​​دارای حدود 150 کالری است که بسیار زیاد است ، بنابراین می توانید نوشابه را با آب جایگزین کنید.

در مورد نوشابه های رژیمی ، وزن آنها نیز افزایش می یابد ، زیرا مواد قندی موجود در آنها به کالری تبدیل می شود که باعث افزایش وزن می شود.

نکات مهم
لیست غذاهایی که باعث افزایش چربی شکم می شوند برای شما شناخته شده است. ابتدا باید از آنها دور شوید و سپس نکات زیر را رعایت کنید:

به اندازه کافی آب بنوشید ، حداقل دو لیتر باید روزانه بنوشید.
خوردن سبزیجات بیشتر به ویژه سبزیجات برگ دار در کاهش وزن موثر است.
از گیاهان پخته و گیاهانی استفاده کنید که برای کاهش چربی شکم و بدن به طور کلی مهم هستند ، مانند: دارچین ، زنجبیل و مریم گلی.