غذاهایی که سطح انرژی شما را پایین می آورند

۱۴۰۰/۶/۸ ۵:۰:۱۲

غذاها سلامت ما را تا حد زیادی کنترل می کنند ، غذاهایی وجود دارند که به افزایش سطح فعالیت و انرژی در بدن کمک می کنند و غذاهایی که باعث کاهش سطح انرژی شما می شوند ، بنابراین آنها چیست؟

اگر احساس بی حالی می کنید و انرژی پایینی دارید ، ممکن است این غذاها مقصر باشند ، بنابراین باید در خوردن آنها تجدید نظر کنید و تا آنجا که ممکن است از مصرف آنها اجتناب کنید.

غذاهایی که سطح انرژی شما را پایین می آورند

شایع ترین غذاهایی که باعث کاهش سطح انرژی می شوند عبارتند از:
1. غلات صبحانه
بسیاری از مردم فکر می کنند بهترین صبحانه برای بزرگسالان و کودکان غلات صبحانه است ، اما همه آنها برای شروع روز ایده آل نیستند. غلات حاوی مقدار زیادی قند می توانند به سلامتی شما آسیب برسانند و از برجسته ترین غذاهایی هستند که باعث سطح انرژی کاهش یابد

البته ، قند به سرعت انرژی را افزایش می دهد ، اما این مدت زیادی طول نمی کشد و سطح قند خون به سرعت بالا می رود و وقتی این اتفاق می افتد ، قسمت هایی که مسئول هشدار به مغز هستند ، مختل می شوند و بنابراین مقدار زیادی از انرژی بدن را از دست می دهند.

بنابراین ، شما باید انواع سالم غلات صبحانه را انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی قند نیستند.

2. نوشابه های انرژی زا
بسیاری از مردم تصور می کنند که نوشیدنی های انرژی زا راه ایده آل برای تجدید قوا در روز است ، اما در واقع این یک تصور اشتباه است.

نوشیدنی های انرژی زا در کوتاه مدت کار می کنند ، زیرا بدن را برای مدتی با کافئین و قند پر می کنند و فرد احساس انرژی می کند ، اما در این صورت سطح قند خون بیش از قبل کاهش می یابد و در نتیجه بدن خسته می شود.

3. نان سفید
انواع مختلفی از نان وجود دارد که با آرد سفید تهیه می شود ، توصیه می شود از مصرف آن اجتناب کنید و نان تهیه شده با آرد قهوه ای را جایگزین آن کنید .

همانطور که کربوهیدرات های ساخته شده از آرد سفید باعث افزایش بسیار زیاد قند خون می شوند ، که به طور چشمگیری کاهش می یابد و به یکی از غذاهایی تبدیل می شود که باعث کاهش بیشترین سطح انرژی شما می شود.

جذب نان تهیه شده از غلات سبوس دار و گندم زمان زیادی طول می کشد که باعث افزایش انرژی بیشتر می شود.

4. غذاهای سرخ شده
غذاهای سرخ شده و روغن ها و چربی های اشباع شده به مدت طولانی برای هضم نیاز دارند و بنابراین بدن باید تلاش زیادی برای انتقال خون به اعضا انجام دهد ، که انرژی کمتری برای بدن باقی می گذارد.

این امر در مورد غذاهای مختلفی که دیر هضم هستند صدق می کند ، مانند غذاهایی که حاوی چربی های مضر هستند و به جای تبدیل آن به انرژی ، انرژی بدن را هنگام هضم مصرف می کنند.

5. نوشیدنی های کافئین دار
اگر روزانه نوشیدنی های کافئین دار بنوشید ، برای سلامتی شما مفید بوده و انرژی شما را افزایش می دهد.

اما اگر از نظر انرژی ، به ویژه در مواقع نزدیک به خواب ، به کافئین وابسته شوید ، به بدن شما آسیب می رساند ، زیرا میل شما به خواب را کاهش می دهد و بنابراین به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنید ، و این البته منجر به کاهش میزان انرژی می شود.

6. غذاهای کم کالری
اگر کالری دریافتی روزانه خود را بیش از حد محدود کنید ، مغز به شما نشان می دهد گرسنه هستید ، که منجر به کند شدن متابولیسم و ​​کاهش سطح انرژی در بدن می شود.

بهترین کار این است که مقدار مناسبی از غذاها را در فواصل منظم بخورید و از هیچ یک از وعده های اصلی غافل نشوید یا منتظر بمانید تا احساس گرسنگی شدید کنید .

7. غذاهای دارای آهن کم
آهن به تبدیل کالری به انرژی کمک می کند ، بنابراین وقتی در رژیم غذایی شما کم باشد ، سطح انرژی را در بدن شما کاهش می دهد و احساس خستگی و بی حالی بیشتری می کنید .

بنابراین ، توصیه می شود رژیم غذایی روزانه شما حاوی مقدار مناسبی از غذاهای حاوی آهن مانند سبزیجات برگ سبز ، گوشت ، جگر و غذاهای دریایی ، علاوه بر آجیل ، میوه های خشک و شکلات تلخ باشد.


low-energy-food