5 فایده انجیر برای سلامتی

۱۴۰۰/۷/۲۴ ۵:۰:۱۰

توصیه می شود روزانه 4-5 وعده میوه بخورید و انجیر یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش بخش های مورد نیاز است ، بنابراین مزایای زیاد و مهم انجیر چیست؟

انجیر یکی از محبوب ترین میوه هایی است که مورد علاقه همگان است ، چه تازه چه خشک ، و از زمان های قدیم در درمان بسیاری از بیماری ها مانند: دیابت ، بیماری های کبدی ، دستگاه تنفسی و ادراری استفاده می شده است.

فواید انجیر برای سلامتی
فواید انجیر برای سلامتی:

1- سلامت قلب را ارتقا می دهد
انجیر حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند فنول هایی است که انجیر خشک به مقدار زیاد در خود دارد که باعث تقویت سلامت قلب و محافظت از آن در برابر مشکلات و بیماری ها می شود و انجیر نیز به طور کلی در بهبود سطح کلسترول نقش دارد.
بر این اساس ، خوردن انجیر به کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند .

2- کنترل فشار خون
تحقیقات ثابت کرده است که یکی از فواید انجیر برای سلامتی نقش آن در کنترل و کاهش فشار خون است ، زیرا حاوی پتاسیم است که به حفظ تعادل مایعات بدن کمک می کند.

همچنین باعث آرامش عروق خونی و کاهش فشار می شود و به افزایش دفع کلرید سدیم در ادرار و خلاص شدن بدن از آن کمک می کند.

از جمله مطالعات انجام شده در مورد فواید انجیر در کنترل فشار خون ، موارد زیر است:

یک مطالعه نشان داد که عصاره انجیر باعث کاهش فشار خون در موش های صحرایی با فشار خون طبیعی و بالا می شود.
یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که عصاره برگ انجیر کلسترول تام ، کلسترول HDL و تری گلیسیرید را بهبود می بخشد.
اما مطالعات بیشتری برای درک تاثیر انجیر بر فشار خون و سلامت قلب مورد نیاز است.

3- ملین و ضد یبوست
انجیر حاوی مقادیر زیادی فیبر غذایی است که نقش مهمی در موارد زیر دارد:

نرم شدن مدفوع ، بهبود حرکت روده و جلوگیری یا درمان یبوست.
پیشگیری از اختلالات گوارشی به طور کلی و بیماریهای مزمن مانند بیماریهای قلبی و دیابت .
انجیر از هرنوع ، چه تازه چه خشک ، دارای دو نوع فیبر است: محلول و نامحلول.

فیبر محلول نقش مهمی در کاهش وزن ، کنترل اشتها ، کاهش قند خون و کاهش سطح کلسترول دارد ، در حالی که فیبر نامحلول با مدفوع دفع می شود و عملکرد روده را بهبود می بخشد.

40 گرم انجیر تازه تقریباً 1 گرم فیبر دارد.

4- مبارزه با سرطان
مبارزه با سرطان یکی دیگر از فواید انجیر برای سلامتی است ، زیرا مطالعات زیادی در مورد تاثیر برگ انجیر بر روی سلول های سرطانی انجام شده است ، که در برابر تومورها ، به ویژه در برابر سلول های سرطانی روده ، سینه ، سرویکس و کبد ، فعالیت نشان می دهد.

5- منبع ویتامین ها و مواد معدنی
انجیر منبع مهمی از گروهی از مواد معدنی و ویتامین های لازم برای بدن است که معروف ترین آنها عبارتند از:

کلسیم
کلسیم مهمترین ماده معدنی در شکل گیری ، رشد ، محافظت و پیشگیری از پوکی استخوان است و انجیر در مقایسه با سایر میوه ها حاوی مقدار زیادی کلسیم است.

100 گرم انجیر خشک حاوی 162 میلی گرم کلسیم است.

آهن
اگر از کم خونی یا فقر آهن در بدن رنج می برید ، انجیر تازه یا خشک می تواند به شما در تامین نیاز آهن شما کمک کند ، زیرا 100 گرم انجیر خشک حاوی 2.03 میلی گرم آهن است.

آهن برای بدن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا وارد ساختار گلبول های قرمز خون می شود که به انتقال اکسیژن به قسمت های مختلف بدن کمک می کند.

منگنز
چندین مطالعه نشان داده است که انجیر غنی از منگنز به محافظت از چشم ها کمک می کند و خطر انحطاط ماکولا را که عامل اصلی کاهش بینایی در افراد مسن است کاهش می دهد ، زیرا 100 گرم انجیر حاوی 0.13 میلی گرم منگنز است.

علاوه بر این ، بدن به منگنز وابسته است تا بتواند برخی پروتئین ها و آنزیم های لازم برای بسیاری از واکنش های حیاتی که در داخل بدن رخ می دهد را فعال کند و منگنز نقش مهمی در ساخت و رشد استخوان ها دارد.

پتاسیم
انجیر حاوی مقدار زیادی پتاسیم است ، یک ماده معدنی مهم برای سلولهای بدن و برای حفظ تعادل مایعات در آن مهم است. همچنین در حمایت از عملکرد سلولهای ماهیچه ای و اجازه انقباض و آرامش آنها نقش دارد و همچنین برای کار فیبرهای عضلانی تشکیل دهنده قلب و روده ها مهم است.

100 گرم انجیر حاوی 232 میلی گرم پتاسیم است.