نوشیدن آب با بیماری ها و پیری مبارزه می کند

۱۴۰۰/۶/۱۰

نوشیدن آب فواید زیادی برای سلامتی ، زیبایی و روان دارد ، اما تأثیر آن بر مبارزه با بیماری ها و پیری به طور خاص چیست؟
در عصر مدرن ، انسان به این حقیقت پی برده است که یک زندگی سالم و طولانی شامل تفکر مثبت ، تغذیه مناسب ، فعالیت بدنی (ورزش) و نوشیدن آب است . این عوامل در کنار هم انرژی ، اکسیژن ، مواد مغذی و سایر مواد حیاتی لازم برای عملکرد صحیح بدن را برای بدن انسان فراهم می کنند.

تقریباً هر روز ، تحقیقات جدیدی با تمرکز بر تأثیر آب بر کلیه فرآیندهای بدن انسان انجام می شود. دانشمندان به دنبال پاسخ به این سال هستند: چه ویژگی های آب به ما اجازه می دهد تا زنده بمانیم و سلامت خود را حفظ کنیم؟

پاسخ ساده به این سوال این است که ما باید آبی را برای بدن خود فراهم کنیم که بتواند آن را به راحتی و بدون تلاش و انرژی زیاد جذب و در تمام فرآیندهای بیولوژیکی ترکیب کند.
ویژگی های آب
برای دستیابی به هدف قبلی ، ضروری است که ما آب با خواص شیمیایی و فیزیکی بنوشیم که بسیار شبیه به خواص مایعات موجود در بدن است. در این حالت ، بدن مجبور نخواهد بود سیستم تصفیه را کار بیاندازد ، قبل از اینکه مقادیر منابع آب نوشیده شده را جذب کند ، و به نوبه خود ، عملکردهای بیولوژیکی خود را آغاز کند.

مهمترین ویژگیهای اساسی که باید در آبی که مصرف می کنیم وجود داشته باشد با موارد زیر شروع می شود:

ترکیب متعادل مواد معدنی ،
سطوح خاصی از pH- (میزان اسیدیته و اساسی بودن) که آب باید ضعیف پایه باشد (7.2-7.5) ،
مقدار منفی پتانسیل واکنشهای اکسیداسیون (-100 --200Mv).
هر یک از این ویژگی ها اهمیت و تأثیر خاص خود را دارد و برخی از آنها به یکدیگر مربوط می شوند. سطوح مناسب مواد معدنی - سطوح بالای کلسیم ، منیزیم و پتاسیم به گونه ای که هضم را تسهیل کند ، در مقابل سطوح پایین کلریدها و نیترات ها - به استحکام استخوان ها و ماهیچه ها کمک می کند.

همچنین نشان داده شده است که سطح pH پایه ضعیف نقش بسیار مهمی در فرآیندهای متابولیک (تبادل مواد) و در فرآیند تبادل و جذب کربوهیدرات در بدن دارد.

همچنین ، باید توجه داشت که انحراف سطح pH در آب و گرایش آن به اسیدیته ، منجر به اختلالات در سیستم گوارش می شود و در عملکرد هورمون ها ، علاوه بر این ، ممکن است باعث بیماری های زیادی از جمله دیابت ، فشار خون بالا و چاقی مفرط.

در مورد عامل منفی اکسیداسیون و کاهش احتمالی ، به آب این توانایی را می دهد که بدن را در برابر بسیاری از اکسیدان ها که ممکن است به سلول های آن حمله کنند ، محافظت کند.

هر یک از ویژگی های فوق الذکر بر فرایندهایی که در بدن اتفاق می افتد ، مانند: هضم ، تأمین و جذب مواد مغذی و اکسیژن توسط سلول های بدن و حتی دفع مواد زائد از آنها تأثیر می گذارد.


water
..