علل ظهور غبغب، آیا می توان آن را درمان کرد؟

۱۴۰۰/۷/۱۵

بسیاری از مردم در مورد دلایل ظاهر شدن غبغب تعجب می کنند ، زیرا غبغب باعث می شود صورت چاق تر به نظر برسد ، بنابراین دلایل آن چیست؟

ظاهر غبغب برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و اغلب باعث خجالت و شرمندگی آنها می شود ، اما دلایل ظاهر شدن غبغب چیست و آیا می توان آن را درمان کرد؟

علل ایجاد غبغب
غبغب به شکل چربی اضافی در ناحیه کام و چانه ظاهر می شود. مهمترین دلایل ظاهر غبغب در زیر ذکر شده است:

1. افزایش چربی
یکی از مشهورترین دلایل ظهور غبغب افزایش چربی در بدن به طور کلی است و برخی از آن در ناحیه چانه جمع می شود ، جایی که ظاهر غبغب بستگی به ماهیت توزیع چربی دارد. در بدن انسان ، چربی در برخی از افراد به ویژه در صورت تجمع می یابد.
2. یکی از علائم پیری
یکی از دلایل ظاهر شدن غبغب اغلب پیری است ، زیرا سطح کلاژن در صورت به مرور شروع به کاهش می کند ، به ویژه در صورت ، و پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی می کند ، که به ظاهر غبغب کمک می کند.

ظاهر شدن غبغب در هنگام پیری یکی از موارد طبیعی است ، اما عواملی وجود دارد که احتمال ظاهر شدن آن را دو چندان می کند ، مانند سیگار کشیدن ، الگوی غذا خوردن و قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید.

3. حالت بدن
اکثر مردم هنگام استفاده مداوم از دستگاه های تلفن همراه ، گردن را خم می کنند ، که این امر شانس بوجود آمدن غبغب را افزایش می دهد ، علاوه بر این علت اصلی مسئول گردن درد است .

4. شکل صورت
شکل صورت یکی از دلایل ظاهر شدن غبغب است که فرد نمی تواند آن را کنترل کند ، زیرا برخی از افراد دارای شکل خاصی از صورت هستند که غبغب را واضح تر نشان می دهد.

برخی از افراد ماهیچه های فک ضعیفی دارند که احتمال غبغب را نیز دوچندان می کند ، که یکی از دلایلی است که در افرادی که چاق نیستند ظاهر می شود.

5. ژن ها
داشتن غبغب را می توان برای همه اعضای یک خانواده خاص مشاهده کرد ، زیرا برخی از خانواده ها دارای ژن هایی هستند که به ظهور غبغب کمک می کند ، زیرا هیچ ژنی برای غبغب وجود ندارد ، اما ژن های مربوط به شکل استخوان برای افزایش وزن ، کشش پوست و افزایش چربی در ناحیه چانه توانایی این را دارند. .

درمان غبغب
بسیاری از افراد پس از آگاهی از دلایل ظاهر شدن غبغب از خود می پرسند که آیا خلاص شدن از شر غبغب امکان پذیر است.

1. سبک غذا خوردن
غبغب اغلب در اثر چربی اضافی بدن ایجاد می شود ، بنابراین خوردن کالری کمتر در طول روز به کاهش وزن و در نتیجه خلاص شدن از شر غبغب کمک می کند و غذاهای زیر برای تحریک کلاژن مهم هستند :

آب قلم، آبگوشت استخوان
ماهی و سخت پوستان.
مرکبات؛
بادام زمینی .
2. حل شدن چربی
برای ذوب و شکستن چربی می توان از لیپوساکشن یا پرتوهای لیزر استفاده کرد. این تکنیک به مجسمه سازی و تعریف صورت کمک می کند ، زیرا فرایند حل چربی فقط به برداشتن چربی بستگی دارد ، اما پوست اضافی را از بین نمی برد و کشسانی آن را افزایش نمی دهد.

3. مزوتراپی
مزوتراپی بر اساس تزریق موادی به چانه است که چربی را حل می کند ، اما برای نتیجه گرفتن به چندین جلسه نیاز دارد.

تزریق اسید دئوکسی کولیک به پوست تزریق می شود که گاهی باعث آسیب عصبی می شود ، بنابراین باید در انتخاب پزشک با تجربه و مهارت زیاد دقت کرد.

4. تزریق بوتاکس
بوتاکس را می توان به عضلات چانه تزریق کرد که به سفت شدن غبغب کمک می کند.

5. لیفت چانه با نخ
نخ های خاصی در زیر پوست قرار می گیرند که بافت ها را بسیار سفت کرده و غبغب را برمی دارد.

6. محصولات دارویی
استفاده روزانه از ضد آفتاب ، ویتامین C و محصولات حاوی رتینول می تواند برای سفت شدن پوست و از بین بردن غبغب تا حد امکان استفاده شود.

7.عمل های جراحی
عمل های جراحی به عنوان یکی از آخرین راه حل ها برای از بین بردن غبغب در برخی موارد استفاده می شود.

تمریناتی برای از بین بردن غبغب
پس از شناسایی دلایل اصلی ظاهر شدن غبغب ، در اینجا چند تمرین ساده وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را تمرین کنید و به خلاص شدن از شرغبغب کمک قابل توجهی می کند:

1. سر را بچرخانید
سر را می توان به صورت دایره ای و بالا و پایین حرکت داد تا غبغب از بین برود.

2. نگاه به سقف
این تمرین برای از بین بردن غبغب موثر است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سر را بالا بیاورید و لب ها را در حالت صفر قرار دهید.

3. ورزش توپ
با استفاده از یک توپ کوچک و قرار دادن آن بین چانه و گردن و فشار دادن آن و تکرار تمرین از 10 تا 30 بار ، توصیه می شود که هنگام انجام تمرین ، پشت را در حالت مستقیم نگه دارید.

4. آدامس جویدن
آدامس است به عنوان یکی از مفید از تمرینات است که کمک به تقویت فک و خلاص شدن از شر غبغب مفید است.

5. خمیازه شیر
این تمرین را می توان با بازکردن دهان و بیرون آوردن زبان انجام داد.این تمرین به تقویت عضلات چانه ، گردن و به طور کلی صورت کمک می کند.
..