مطالعه نشان می دهد جویدن آدامس به حفظ وزن کمک می کند!

۱۴۰۰/۷/۱۴

پزشکان به جویدن آدامس توصیه می کنند زیرا مزایای پزشکی مهمی دارد ، زیرا ترشح بزاق را افزایش می دهد و برای پاکسازی دندان ها از بقایای غذا و باکتری های گیر کرده در آنها پس از صرف غذا مفید است. برخی به عنوان راه حلی برای کاهش وزن از آدامس استفاده می کنند.

آیا جویدن آدامس به کاهش وزن کمک می کند؟ یک مطالعه علمی اخیر اهمیت جویدن آدامس بدون قند را نشان می دهد ، زیرا این مطالعه موثر بودن آدامس در کنترل اشتها و کنترل وزن را ثابت کرد ، زیرا برای برخی افراد ، بین 18 تا 54 سال ، میان وعده مورد علاقه محسوب می شود. اما ما از آدامس به عنوان بهانه ای برای کاهش وزن استفاده می کنیم ، در حالی که سعی می کنیم میان وعده های غذایی اصلی را کنار بگذاریم ، به ویژه در حالی که مشغول کار هستیم ، درس می خوانیم یا ساعت های طولانی جلوی صفحه تلویزیون می نشینیم ، و در اینجا ما تمایل به غذا خوردن داریم. آن هم مقادیر زیاد بدون هیچ گونه نظارتی!

جویدن آدامس هنگام کار ، یا در خارج از خانه ، جایی که جایی برای تمیز کردن دندان ها وجود ندارد ، مفید است، زیرا به ترشح بزاق ، که حاوی موادی است که کمک می کند باکتری ها را کاهش دهد و بنابراین شستشوی "خودکار" حفره دهان و تمیز کردن دندان ها انجام می شود.

در افرادی که از علائم خشکی دهان رنج می برند ، جویدن آدامس برای آنها مفید است ، زیرا فرآیند جویدن میزان ترشح بزاق را تحریک می کند ، تا احساس راحتی را تسهیل و تسریع کند. آدامس جویدن به صورت احساس طراوت می بخشد ، علاوه بر این که به دهان طعم و بوی خوبی می دهد.
پزشکان توصیه کرده اند که در جویدن و خوردن آدامس برای مدت طولانی اغراق نکنید ، زیرا این باعث افزایش تلاش بر روی ماهیچه های جویدن و مفاصل فک می شود.

آیا جویدن آدامس به کاهش وزن کمک می کند؟

آدامس بدون قند ، که فقط حاوی 5-10 کالری است ، ممکن است جایگزین سالمی برای میان وعده حاوی کالری باشد که بین وعده های اصلی خورده می شود.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ، توافق شده است که جویدن آدامس بدون قند به حفظ وزن کمک می کند ، اما چاقی ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های مختلف مانند دیابت ، بیماری های قلبی و انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد.

بر این اساس ، متخصصان تغذیه حقایقی را در مورد اهمیت جویدن آدامس نشان داده اند ، از جمله:

جویدن آدامس به کاهش گرسنگی بعد از یک وعده غذایی سالم کمک کرد و میل به خوردن مقادیر زیاد غذا و میل به خوردن شیرینی را کاهش داد. این واقعیت از طریق تحقیقات علمی منتشر شده در مجله آمریکایی به نام اشتها به دست آمد و این مجله در حال کار برای انتشار تحقیقات مربوط به رفتارهای غذایی است.
جویدن آدامس حدود 11 کالری در ساعت می سوزاند ، اما این زمان زیادی نیست. اما کاهش چند کالری ممکن است در طولانی مدت موثر باشد و اگر جلوی تلویزیون یا کامپیوتر نشسته اید ، باید آدامس بجوید.
آدامس های بدون قند نیز فاقد کالری هستند ، بنابراین اگر به عنوان جایگزین تنقلات استفاده شوند ، در این مورد ، می تواند به کاهش وزن کمک کند.
نکات :

بعد از غذا ، آدامس هایی را که حاوی قند نیستند بجوید و از خوردن میان وعده های اضافی بعد از غذا خودداری کنید.

استرس باعث می شود غذا بخورید. بنابراین سعی کنید آدامس بجوید. جویدن در این موارد به کاهش استرس و جلوگیری از پرخوری کمک می کند.
هنگام پخت و پز و آماده سازی غذا ، آدامس بجوید تا در حین آماده سازی مقداری از مواد غذایی را ناخنک نزنید.
وقتی برای غذا خوردن بیرون می روید ، در حالی که منتظر غذای اصلی هستید ، آدامس بدون قند بجوید.
در همه جا آدامس بدون قند همراه داشته باشید. آدامس برای همه در دسترس است ، خوشمزه ، ارزان ، ساده و مهمتر از همه ، هیچ کالری ندارد.
..