فواید نان قهوه ای برای سلامتی

۱۴۰۰/۷/۱۶ ۱۰:۰:۱۱

مزایای نان قهوه ای ناشی از یکی از کربوهیدراتهای پیچیده است و تفاوت آن با نان سفید به گونه ای است که آن را مفیدتر می کند.

فواید نان قهوه ای بسیار زیاد و متنوع است ، بنابراین در مورد نان قهوه ای چه اطلاعاتی باید بدانید؟

فواید نان قهوه ای برای سلامتی شما

به دلیل ارزش غذایی بالای نان قهوه ای ، فواید زیادی برای سلامتی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:
1. فواید نان قهوه ای در حل مشکلات وزن
این به دلیل این تصور غلط رایج نیست که نان قهوه ای کالری کمتری نسبت به نان سفید دارد ، برعکس ، کالری در نان قهوه ای یا نان سفید برابر است.

در واقع ، نان قهوه ای حاوی فیبر رژیمی است که سریعتر از بقیه هضم می شود و به حفظ احساس سیری و پری معده کمک می کند و سطح انرژی را برای مدت زمان طولانی حفظ می کند و تقاضای بدن برای غذا را کاهش می دهد ، که باعث تحریک وزن می شود.

2. سطح قند خون را حفظ می کند
همانطور که در مورد فواید نان قهوه ای اشاره کردیم ، آن غنی از مواد مغذی و فیبر رژیمی است ، که همچنین منجر به افزایش نسبتا کند سطح قند در خون و ترشح کمی انسولین می شود ، بنابراین مصرف بخش های محاسبه شده از نان قهوه ای در طول روز به جای نان سفید سطح سالم قند و انسولین را در خون حفظ می کند.

3. محافظت در برابر اختلالات گوارشی
جایی که فیبر ، همراه با نوشیدن آب کافی ، حرکت روده را نسبتاً سریع و آسان می کند ، و بنابراین بر عملکرد روده ها و به طور کلی سیستم گوارش تأثیر مثبت می گذارد .

همچنین ، غذاهای غنی از فیبر ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند: چاقی ، بیماری قلبی یا دیابت را کاهش دهد.

زنان باید حداقل 21 تا 25 گرم فیبر در روز و مردان باید حداقل 30 تا 38 گرم در روز بخورند.

4. منبع اصلی انرژی
خوردن کربوهیدراتهای پیچیده ، از جمله نان قهوه ای ، به ویژه قبل از شروع تمرین ، به حفظ سطح سالم و پایدار گلوکز کمک می کند ، که از کاهش انرژی در طول تمرین جلوگیری می کند و مانع از ادامه آن می شود.

مواد مغذی نان قهوه ای
نان قهوه ای منبع بسیاری از مواد مغذی مهم است ، زیرا از غلات کامل غنی شده است ، مانند:

اسیدهای چرب ضروری.
کمپلکس ویتامین B
اسید فولیک .
ویتامین E
روی؛
منیزیم .
فیبر رژیمی.
تفاوت نان قهوه ای با نان سفید
برخی ممکن است در مورد تفاوت بین نان سفید و نان قهوه ای سردرگم باشند ، در اینجا موارد زیر است:

نان قهوه ای حاوی مقادیر بیشتری از مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامت قلب مفید هستند ، مانند: منیزیم ، منگنز ، پتاسیم ، ویتامین B ، ویتامین E ، روی و آهن.
نان قهوه ای در مقایسه با نان سفید حاوی مقادیر بیشتری فیبر رژیمی است.
نان سفید در مقایسه با نان قهوه ای مقرون به صرفه نیست.