میوه های مفید برای سندرم روده تحریک پذیر

۱۴۰۰/۷/۱۹ ۱۵:۰:۱۲
سندرم روده تحریک پذیر یکی از مشکلات شایع سلامتی است که بر شیوه زندگی تأثیر می گذارد. در این مقاله انواع میوه های مفید برای سندرم روده تحریک پذیر را بیاموزید.

رژیم غذایی سالم ، همراه با ورزش ، به کنترل علائم سندرم روده تحریک پذیر که شامل درد شکم ، یبوست ، اسهال ، نفخ و موارد دیگر است ، کمک می کند.

میوه های مفید برای سندرم روده تحریک پذیر

غذاهای کم FODMAP غذاهای مناسب برای افراد مبتلا به IBS هستند. FODMAP مخفف الیگوساکاریدهای قابل تخمیر است که کربوهیدراتهای زنجیره ای کوتاه هستند و فقط کمی توسط روده کوچک جذب می شوند.
بنابراین ، میوه هایی با FODMAP برای آرام کردن سندرم روده تحریک پذیر مفید هستند. در اینجا چند نمونه از میوه های مفید برای سندرم روده تحریک پذیر آورده شده است:

1. انگور
فیبر و آب موجود در انگور به حفظ حرکات منظم روده و کاهش یبوست کمک می کند.

بنابراین ، انگور نمونه ای از میوه های مفید برای سندرم روده تحریک پذیر است.

2. زغال اخته
بلوبری دارای FODMAP کمی است ، بنابراین میوه خوبی برای سندرم روده تحریک پذیر است.

همچنین حاوی مقادیر زیادی فیبر است که به جلوگیری از یبوست و تنظیم حرکت دستگاه گوارش کمک می کند.

3. آووکادو
آووکادو یکی از میوه های دارای فیبر بالا است که به تسکین علائم IBS کمک می کند.

محتوای چربی تغذیه ای آووکادو همچنین به بهبود عملکرد باکتری های مفید کمک می کند که بیشترین نقش را در بهبود عملکرد روده ها دارند.

اگرچه آووکادو یک میوه کم FODMAP است ، اما توصیه می شود مقدار زیادی از آن را نخورید ، زیرا یک وعده برای بیماران IBS کافی است.

4. توت فرنگی
توت فرنگی سرشار از فیبر است و فیبر آن 26 درصد کربوهیدرات موجود در توت فرنگی را تشکیل می دهد.

فیبر به تغذیه باکتری های مفید در روده و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و توت فرنگی یک غذای کم FODMAP است ، بنابراین یکی از مهمترین میوه ها برای سندرم روده تحریک پذیر است.

5. موز
موز مملو از پرو بیوتیک است که باعث رشد باکتری های خوب در روده می شود.

باکتری های مفید عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و علائم سندرم روده تحریک پذیر را از بین می برد ، مانند: اسهال ، یبوست ، نفخ و سایر علائم.

6. پاپایا
محتوای بالای آب موجود در پاپایا با کاهش نفخ و جلوگیری از یبوست عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد .

فیبر موجود در آن همچنین به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند و آن را به یکی از چندین نمونه میوه مفید برای سندرم روده تحریک پذیر تبدیل می کند.

مقادیر میوه مفید برای سندرم روده تحریک پذیر
توصیه می شود بیش از سه وعده میوه تازه در روز نخورید ، زیرا یک وعده معادل تقریبا 80 گرم است. نمونه هایی از میزان توصیه شده میوه های تازه به شرح زیر است:

یک سیب ، یک موز ، یک پرتقال یا یک میوه به اندازه مشابه.
نصف گریپ فروت یا یک تکه بزرگ هندوانه یا آناناس.
انگور ، انواع توت ها یا گیلاس.
سه قاشق غذاخوری سالاد میوه تازه ، کنسرو شده یا پخته شده.
میوه هایی که برای سندرم روده تحریک پذیر باید از آنها اجتناب کرد
محرک های غذایی برای افراد مختلف متفاوت است ، با این حال برخی از گروه های غذایی بیش از دیگران علائم IBS را تحریک می کنند.

میوه هایی که حاوی قند فروکتوز هستند برای بیماران IBS مشکل ایجاد می کنند.

نمونه هایی از میوه هایی که توصیه می شود از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

سیب ؛
زردآلو ؛
توت سیاه.
انبه
گیلاس؛
شلیل؛
هلو
موز سبز.
هندوانه ، به صورت کامل یا به صورت آب میوه.