درمان استفراغ به طور طبیعی بدون دارو

۱۴۰۰/۸/۸
چگونه می توان بدون نیاز به دارو استفراغ را به طور طبیعی درمان کرد؟ استفراغ یک مشکل جدی برای سلامتی نیست ، بیشتر اوقات استفراغ واکنش بدن به یک مشکل موقتی است ، برخی از علل شایع استفراغ پرخوری ، مسمومیت غذایی ، سرماخوردگی معده ، استرس احساسی ، بارداری و سرگیجه است ، می توانید بر احساس مشکل تهوع استفراغ هنگام استفاده از این داروهای خانگی آسان و ساده که هیچ عوارضی برای بدن ندارند.

علائم استفراغ:

شما می توانید علائم و نشانه های حالت تهوع را معمولاً هنگام سرماخوردگی معده و موارد گاستروانتریت مشاهده کنید ، و شامل موارد زیر است:

معده درد
تنفس سریع و پی در پی
تعریق بیش از حد.
اسهال ؛
درد شکم.
درجه حرارت بالا .
سرگیجه
درد در قفسه سینه
بی حالی ، گیجی یا کاهش هوشیاری.

درمان طبیعی استفراغ

1- زنجبیل برای درمان استفراغ:

زنجبیل به درمان مشکلات معده و حالت تهوع کمک می کند و از آن به عنوان داروی گیاهی برای درمان ناراحتی های معده ، سرماخوردگی ، آنفولانزا ، اسهال و استفراغ استفاده می شود. زنجبیل همچنین برای درمان استفراغ و تهوع در زنان باردار بسیار موثر و بی خطر است. زنجبیل به عنوان یک ماده موثر عمل می کند که به دفع گازهای اضافی از روده کمک می کند و زنجبیل شبیه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است که مسیرهای بیوشیمیایی را تغییر می دهد. زنجبیل به عنوان یک ضد اسپاسم طبیعی عمل می کند که به تسکین گرفتگی معده کمک می کند و زنجبیل یک محرک ملایم مانند قهوه است که جریان خون را بهبود می بخشد.

یک فنجان آب سیب را در یک ظرف بریزید و سپس نصف فنجان آب به آن اضافه کنید.
یک چهارم قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را به کاسه اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
مخلوط را در یک فنجان با صافی صاف کرده و سپس بنوشید.
از طرف دیگر ، می توانید یک تکه کوچک زنجبیل تازه را بجوید یا آن را در یک فنجان آب داغ قرار دهید ، و وقتی این مخلوط سرد شد ، آن را بنوشید.

2سرکه سیب ارگانیک:

سرکه سیب طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد باکتریایی طبیعی است و این خواص به تسکین گرفتگی معده که با برداشتن باکتری ها از معده باعث استفراغ می شود ، کمک می کند. سرکه سیب ارگانیک حاوی آنزیم هایی است که در طول فرآیند تخمیر تولید می شود. این آنزیم ها به تجزیه موثر غذا کمک می کند و از اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. همچنین به بازگرداندن سطوح پایین اسید در معده که باعث تحرک ، هضم نادرست و GERD می شود ، کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب مخلوط کنید.
این مخلوط را در قسمتهای کوچک بنوشید.
همچنین می توانید از سرکه سیب به عنوان دهانشویه برای از بین بردن بوی سرکه استفاده کنید و این روش به جلوگیری از استفراغ مجدد کمک می کند.
قبل از آبکشی دهان با سرکه سیب ، حتماً آن را با آب رقیق کنید.

3آب برنج:

آب برنج به تسکین استفراغ کمک می کند ، به ویژه هنگامی که در اثر ورم معده ایجاد شده باشد ، هنگام تهیه آب برنج باید از برنج سفید استفاده کرد نه برنج قهوه ای ، زیرا سرشار از نشاسته است و هضم آن آسان تر است.

یک فنجان برنج سفید را در یک و نیم فنجان آب بجوشانید.
محلول را صاف کنید.
برای درمان استفراغ آب برنج بنوشید.

4درمان دارچین:

دارچین به آرامش معده و درمان تهوع و استفراغ ناشی از مشکلات گوارشی کمک می کند.

نصف یا یک قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب جوش اضافه کنید ، یا می توانید به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید.
مخلوط را چند دقیقه بگذارید تا خیس بخورد ، سپس آب آن را تخلیه کنید.
می توانید یک قاشق غذاخوری عسل زنبور عسل (اختیاری) اضافه کنید.
مخلوط را به آرامی بنوشید.

این درمان ممکن است برای زنان باردار مناسب نباشد زیرا دارچین باعث انقباضات رحمی می شود که منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس می شود.

5نعناع و درمان استفراغ:

چای نعناع می تواند استفراغ را تسکین دهد ، به ویژه هنگامی که ناشی از ناراحتی معده باشد.

یک قاشق غذاخوری برگ نعنا خشک شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید ، بگذارید 5 تا 10 دقیقه دم بکشد ، سپس این چای را صاف کرده و بنوشید.
می توانید برگ های نعناع تازه را بجوید.
از طرف دیگر ، می توانید با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری آب نعناع ، آب لیمو و هر قاشق غذاخوری عسل ، یک محلول آرامش بخش تهیه کنید و این مخلوط را سه بار در روز مصرف کنید.

6زغال فعال برای درمان استفراغ:

زغال فعال برای درمان مصرف بیش از حد دارو و مسمومیت استفاده می شود. این به این دلیل است که زغال فعال اجازه می دهد تا سموم یا باکتری ها به یک لایه بیرونی بچسبند و بنابراین ذغال فعال با جلوگیری از ابتلا به معده از عفونت دیگر به کاهش حملات استفراغ کمک می کند. شما باید از زغال قابل استفاده استفاده کنید و آن را با ذغالی که در کباب پز استفاده می شود اشتباه نگیرید ، زیرا بسیار مضر است.

یک قاشق غذاخوری زغال چوب فعال را در یک لیوان آب به خوبی مخلوط کنید.
محلول زغال را بنوشید این دارو را یک بار در روز به مدت چند روز به عنوان پیشگیری تکرار کنید.
برای نوزادان 1/4 قاشق چایخوری ، برای کودکان کوچک 1/2 قاشق چایخوری ، برای کودکان 1 قاشق چایخوری و برای بزرگسالان 1 قاشق غذاخوری استفاده کنید.
محلول زغال فعال را دو ساعت قبل یا بعد از مصرف هرگونه دارو مصرف نکنید ، در غیر این صورت زغال چوب هر دارویی را جذب می کند.

7اسانس لیمو:

استفراغ معمولاً در اثر حالت تهوع ایجاد می شود و برای برخی افراد برخی بوها و عطرها می توانند حالت تهوع و استفراغ ایجاد کنند. با بوییدن یا نوشیدن آب میوه های مرکبات مانند آب لیمو و پرتقال می توانید استفراغ و حالت تهوع را درمان کنید. اسانس لیمو حاوی لیمونن است که بوی طراوت دارد و از استفراغ جلوگیری می کند. اسانس لیمو اثرات فیزیولوژیکی خاصی روی بدن دارد که شامل تحریک مغز است.همچنین دارای خواص ضد افسردگی است و جریان خون را به مغز افزایش می دهد.

چند قطره اسانس لیمو را روی دستمال بریزید و هر زمان که احساس تهوع کردید یا بعد از استفراغ آن را بو کشید.
همچنین می توانید از اسانس پرتقال استفاده کنید.

8میخک برای درمان استفراغ:

میخک دارای خواص آرام بخشی است که به هضم غذا کمک می کند و همچنین می تواند از استفراغ جلوگیری کند و در پیشگیری و درمان تهوع و استفراغ ناشی از سوزش معده بسیار مثر است.

چند میخک بجوید یا از میخک برای تهیه یک فنجان چای برای درمان استفراغ استفاده کنید.
از طرف دیگر ، می توانید چند حبه سرخ شده را با عسل مخلوط کرده و بخورید.

9- درمان استفراغ با دانه رازیانه:

دانه های رازیانه به هضم و رفع حالت تهوع کمک می کنند و همچنین دارای خواص ضد میکروبی طبیعی هستند که به پیشگیری و درمان آنفولانزای معده که ممکن است باعث استفراغ شود کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه خرد شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد ، سپس مخلوط را صاف کنید و این چای را یک یا دو بار در روز بنوشید.
جویدن یک قاشق چای خوری دانه رازیانه نیز به رفع مشکل استفراغ و حالت تهوع کمک می کند.

در صورت قطع نشدن استفراغ ، باید با پزشک مشورت کنید و بیش از 6 بار در روز تکرار شود زیرا ممکن است منجر به کم آبی بدن شود و این امر نیاز به مداخله فوری پزشکی برای ارائه راه حل های لازم به بدن دارد.
..