فواید اسید فولیک برای زنان باردار

۱۴۰۰/۶/۲۹ ۵:۰:۱۱
آمینو اسید
واژه اسیدهای آمینه به عناصر سازنده پروتئین ها اشاره دارد و آنها همچنین ترکیباتی هستند که نقش مهمی در بدن انسان ایفا می کنند ، زیرا برای انجام فرایندهای حیاتی مانند ساخت پروتئین ها ، تشکیل هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی به آنها نیاز دارد. به شکل مکمل های غذایی مصرف می شود. برای افزایش عملکرد یا بهبود خلق و خو به روش طبیعی ، انواع آمینو اسیدها متفاوت است و مزایای آنها متناسب با آن متفاوت است ، و مهمترین نمونه ها عبارتند از: فواید اسید فولیک برای زنان باردار.

اسید فولیک چیست؟

این یک نوع ویتامین B-9 است که می تواند در آب حل شود و جزء ضروری در ساخت DNA است که بخشی از مواد ژنتیکی را تشکیل می دهد و ویتامین B-9 در اشکال مختلف آن وظایف تولید رنگ قرمز را انجام می دهد. سلول های خونی ، جلوگیری از کاهش شنوایی و حفظ سلامت مغز نوزاد.

عوارض جانبی اسید فولیک

مصرف این اسید عوارض جانبی جدی ندارد ، اما در موارد نادر برخی از افراد دچار اختلالات معده می شوند و اگر فرد بیش از نیاز خود به اسید فولیک مصرف کند ، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. زیرا در آب حل می شود و مقدار اضافی آن با ادرار خارج می شود.

فواید اسید فولیک برای زنان باردار

بدن از اسید فولیک برای تشکیل سلول های جدید و تولید DNA استفاده می کند و همچنین برای رشد و نمو طبیعی در طول زندگی انسان ضروری است و فواید اسید فولیک برای زنان باردار بی شمار است و خوردن مقدار کافی از آن بسیار مهم است. قبل از بارداری ، در دوران بارداری و پس از آن ، و موارد زیر توضیحاتی در مورد مزایای آن در این سه مرحله است:

فواید اسید فولیک قبل از بارداری

شروع مصرف آن قبل از بارداری ضروری است ، زیرا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری اعلام کردند زنانی که دوز توصیه شده اسید فولیک را به طور روزانه ، حداقل یک ماه قبل و در سه ماه اول بارداری مصرف می کنند ، خطر ابتلا به نقص لوله عصبی در فرزندان آنها تا 70 کمتر است.

فواید اسید فولیک در دوران بارداری

مصرف اسید فولیک برای یک زن باردار برای رشد مناسب اندام های جنین ضروری است. سالانه حدود 3000 کودک در ایالات متحده با مشکلات لوله عصبی متولد می شوند. در حالت عادی ، لوله عصبی به نخاع توسعه می یابد و مغز پس از 28 هفته بارداری ، و اگر لوله عصبی به درستی بسته نشود ، نقایصی در این لوله ایجاد می شود و آنانسفالی وضعیتی است که وقتی مغز درست شکل نمی گیرد و کودکان مبتلا به آن نمی توانند زنده بمانند ، مانند کودکان با اسپاین بیفیدا یا هماتوم مغزی ، ممکن است تحت عمل های جراحی متعدد ، فلج و ناتوانی طولانی مدت قرار گیرند ، مکمل اسید فولیک تا حد زیادی به کاهش خطر نقایص مادرزادی قلب کمک می کند ، زیرا این نقایص در 8 مورد از 1000 تولد در ایالات متحده رخ می دهد هر سال در آمریکا ، و طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، این نقایص زمانی رخ می دهند که قلب یا عروق خونی به درستی شکل نگرفته باشند.

فواید اسید فولیک بعد از بارداری

اگرچه مصرف اسید فولیک برای زنان باردار ضروری است ، اما توصیه می شود حتی بعد از زایمان نیز مصرف آن ادامه یابد و میزان آن باید حدود 500 میکروگرم در روز باشد ، زیرا این اسید نقش مهمی در حفظ سلامت خون مادر و قلب دارد.

منابع اسید فولیک

فولات به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد و توصیه می شود روزانه 400 میکروگرم فولات برای بزرگسالان سالم مصرف شود. برای جلوگیری از کمبود آن در بدن ، در اینجا 15 غذای سالم غنی از اسید فولیک آورده شده است:

حبوبات: اگرچه میزان اسید فولیک بین انواع حبوبات متفاوت است ، اما منبع عالی آن است.
مارچوبه: این گیاه حاوی مقادیر متمرکز مواد معدنی و ویتامین است.
تخم مرغ: حاوی تخم مرغ بر روی بسیاری از مواد ضروری از جمله مواد مغذی فولیک است.
سبزیجات برگ سبز: اگرچه کالری کمی دارند ، اما حاوی مقادیر خوبی از مواد مغذی هستند.
چغندر: حاوی منگنز ، پتاسیم و ویتامین C است ، علاوه بر اینکه منبع عالی اسید فولیک است.
مرکبات: مانند پرتقال ، گریپ فروت و لیمو که حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و اسید فولیک هستند.
جوانه بروکسل: این سبزی متعلق به خانواده چلیپایی است و منبع خوبی از اسید فولیک است.
کلم بروکلی: افزودن کلم بروکلی به رژیم غذایی شما طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و همچنین اسید فولیک را تأمین می کند.
آجیل و دانه ها: سرشار از پروتئین ، ویتامین ، اسید فولیک ، فیبر و مواد معدنی هستند.
جگر گاو: جگر گوساله علاوه بر پروتئین یکی از غنی ترین منابع اسید فولیک است.
جوانه گندم: اگرچه گاهی در طول فرآیند آسیاب حذف می شود ، اما مقدار قابل توجهی ویتامین ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و اسید فولیک می دهد.
پاپایا: یک میوه گرمسیری غنی از مواد مغذی ، از جمله اسید فولیک ، پاپایا نیز به خاطر طعم بی نظیر آن شناخته شده است.
موز: موز سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منگنز است و حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است.
آووکادو: علاوه بر طعم و مزه آن، آووکادو است یک منبع عالی از مواد مغذی، از جمله اسید فولیک است.
غلات غنی شده: انواع زیادی غلات غنی شده وجود دارد ، مانند نان و ماکارونی. به منظور افزایش محتوای اسید فولیک.