لیست غذاهایی که برای معده مضر هستند را بشناسید

۱۴۰۰/۷/۱۸ ۱۰:۰:۱۱

پزشکان معمولاً خوردن غذاهایی حاوی فیبر را توصیه می کنند ، اما چه زمانی این غذاها مضر می شوند؟ بدانید کدام غذاها برای معده شما مضر هستند.

در ادامه با لیست غذاهایی که برای معده مضر هستند آشنا می شویم:

غذا و تأثیر آن بر دستگاه گوارش
غذاهای خوشمزه و وسوسه انگیز زیادی برای شما وجود دارد ، از فست فودها و شیرینی ها گرفته تا غذاهای پخته شده ، اما می توانند برای شما درد معده و اختلالات گوارشی ایجاد کنند.

حتی اگر غذای سالم می خورید ، برخی از گزینه های غنی از فیبر می تواند بر سیستم گوارش شما تأثیر منفی بگذارد ، قبل از اینکه آنها را در وعده های غذایی روزانه خود قرار دهید ، لیست غذاهای مضر برای معده را بررسی کنید.
غذاهای مضر برای معده
لیستی از غذاهای مضر برای معده وجود دارد که در اینجا مهمترین آنها ذکر شده است:

غذاهای چرب
غذاهای چرب باعث تحریک اسپاسم در سیستم گوارشی می شود که می تواند تخلیه معده را کند کرده ، احتمال یبوست را افزایش داده یا حرکت تخلیه معده را افزایش داده و باعث اسهال یا بدتر شدن آن شود.

و هنگامی که دچار سوء هاضمه شدید ، غذاهای کم چرب را در لیست قرار دهیددر طول روز وعده های غذایی کوچک و پراکنده بخورید ، زیرا این کار می تواند فشار بر معده شما را کاهش دهد.

نمونه هایی از غذاهای غنی از چربی شامل کره ، بستنی ، گوشت قرمز و پنیر است.

غذاهای پر فیبر
غذاهایی که سرشار از کربوهیدرات و فیبر سالم هستند ، مانند غلات کامل و سبزیجات ، برای هضم خوب هستند.

اما اگر شروع به خوردن مقدار زیادی از آن کنید ، سیستم گوارشی شما ممکن است برای سازگاری دچار مشکل شود و نتیجه آن ممکن است نفخ و اسهال باشد ، بنابراین غذاهای غنی از فیبر را در فواصل زمانی متناوب مصرف کنید.

غذاهای سرخ شده
غذاهای سرخ شده حاوی روغن و چربی زیادی هستند ، بنابراین هضم آنها دشوار است.

شایان ذکر است که غذاهای سرخ شده حتی برای سلامتی شما مفید نیستند و اگر قبل از خوردن معده ناراحت باشد ، می توانند باعث ایجاد درد مضاعف شوند.

غذای تند
هنگامی که غذاهای تند مانند فلفل یا چیلی می خورید ، سیستم گوارش شما باید برای هضم آن بیشتر تلاش کند. این می تواند درد معده را افزایش دهد ، بنابراین مطمئن شوید که غذاهایی را انتخاب می کنید که برای معده شما سبک است ، به خصوص اگر از اختلالات گوارشی رنج می برید.

قند مصنوعی
آیا توجه کرده اید که هنگام جویدن آدامس حاوی سوربیتول دچار گرفتگی و اسهال می شوید ، غذای تهیه شده با قند مصنوعی می تواند مشکلات معده ایجاد کند ، بنابراین مراقب آن باشید.

سازمان غذا و دارو (FDA) هشدار می دهد که اگر روزانه 50 گرم یا بیشتر سوربیتول مصرف کنید ، ممکن است اسهال ایجاد شود.

گوشت فرآوری شده
اگرچه گوشت های فرآوری شده خوشمزه هستند ، اما کالری و چربی اشباع بسیار بالایی دارند.

این غذاها نه تنها برای معده مضر هستند ، بلکه می توانند منجر به بیماری قلبی و سکته مغزی شوند .

گوشت فرآوری شده به سختی هضم می شود ، بنابراین ممکن است به مدت طولانی در روده بماند ، به ویژه اینکه فیبری ندارد که هضم را تسهیل می کند.

غذاهای بدون چربی
بسیاری از مردم تصور می کنند که انتخاب غذاهای بدون چربی یک گزینه سالم یا یک گزینه بهتر برای کاهش وزن است ، اما غذاهای بدون چربی مانند غذاهای پر چرب به شما احساس سیری نمی دهند.

برخی از غذاهای چرب با کیفیت بالا مانند روغن زیتون و آووکادو یکی از بهترین و بهترین انتخاب هایی است که بدن برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد.

مواد غذایی فاسد
بسیاری از غذاهای یخچال مانند تخم مرغ ، محصولات لبنی و گوشت می توانند خراب شوند.

باکتری هایی مانند سالمونلا و E. coli نیز می توانند از گوشت خام به سبزیجات و میوه ها منتقل شوند.

خوردن غذاهای آلوده می تواند باعث مشکلات گوارشی شود یا مشکلات قبلی از جمله اسهال و استفراغ را تشدید کند.