کارهایی که باید در دوران قاعدگی انجام دهید

۱۴۰۰/۷/۸ ۰:۰:۱۳

زن باید در دوران قاعدگی برخی کارها را انجام دهد ، که به کاهش احساس علائم و درد شایع خود ، که بر وضعیت روانی او تأثیر می گذارد ، کمک می کند.

در طول چرخه قاعدگی ، زنان از برخی عادت های نامطلوب خودداری می کنند و از سوی دیگر ، مواردی وجود دارد که انجام آنها در این دوران به زنان توصیه می شود.

در اینجا توضیحی درباره کارهایی که باید در طول دوره قاعدگی انجام دهید وجود دارد:

کارهایی که باید در دوران قاعدگی انجام دهید
مواردی که باید در طول دوره قاعدگی انجام دهید شامل موارد زیر است:
1. بدن را گرم نگه دارید
توصیه می شود بدن را در طول چرخه قاعدگی گرم نگه دارید ، این به آرامش و جلوگیری از گرفتگی های دردناک کمک می کند و همچنین راهی برای کاهش استرس و احساس راحتی است .

گرما را می توان با نوشیدن نوشیدنی های گرم حفظ کرد ، علاوه بر این از کمپرس آب گرم در شکم و پشت استفاده می شود و از بالش های گرم استفاده می شود که درد را کاهش می دهد.

2. غذاهای غنی از منیزیم بخورید
منیزیم به شل شدن ماهیچه ها و در نتیجه تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، همچنین باعث کاهش سردرد می شود ، همچنین نفخ و احتباس مایعات را از بین می برد.

در میان برجسته ترین غذاهای حاوی منیزیم: سویا ، بلغور جو دوسر ، ذرت زرد ، ماهی ، اسفناج و موز.

3. فعالیت داشته باشید
ورزش شدید در طول چرخه قاعدگی نامطلوب است ، اما این بدان معنا نیست که همیشه در رختخواب بمانید ، اما حرکت در این دوره برای بهبود جریان خون و تسکین درد مهم است.

توصیه می شود علاوه بر پیاده روی ، تمرینات ساده ای را انجام دهید که به آرامش کمک می کند ، مانند: یوگا .

4. از محصولات لبنی خودداری کنید
محصولات لبنی باعث افزایش سطح هورمون هایی می شوند که انقباض رحم را در طول چرخه قاعدگی افزایش می دهند و در نتیجه گرفتگی عضلات را افزایش می دهند ، بنابراین توصیه می شود در دوران قاعدگی مصرف لبنیات را کاهش داده یا خوردن آنها را به طور کامل قطع کنید.

5. چای برگ توت بنوشید
چای برگ توت یک نوشیدنی گرم ایده آل برای دوران قاعدگی است ، زیرا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که برای تقویت سلامت زنان مهم است ، زیرا به تقویت رحم و کاهش درد و گرفتگی عضلات کمک می کند.

چای برگ توت نیز نوشیدنی غنی از منیزیم است که در این دوران برای بدن مهم است.

6. چرخه قاعدگی خود را زیر نظر بگیرید
این به اطمینان خاطر از سلامت شما کمک می کند ، زیرا چرخه قاعدگی منظم به شما در مورد سلامت جنسی و سطح هورمون ها اطمینان می دهد.

میزان و مدت فراوانی آن می تواند نشان دهنده وجود برخی مشکلات سلامتی باشد که باید با پزشک مشورت شود.

7. مقدار زیادی آب بنوشید
هنگامی که احساس نفخ افزایش می یابد ، توصیه می شود آب بیشتری بنوشید ، زیرا دفع مایعات تجمع یافته در بدن را تسهیل می کند.

ترجیح این است که روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول چرخه قاعدگی بنوشید تا بدن هیدراته بماند و از شر سموم خلاص شود.

8. غذاهای سالم بخورید
وقتی در دوران قاعدگی غذاهای سالم می خورید ، به ویژه سبزیجات و میوه ها ، این به کاهش علائم مزمن PMS کمک می کند .

برخلاف غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده ، فست فود ، غذاهای شور و شیرینی ها ، که علائم بد را افزایش می دهند. زیرا باعث مشکل در هضم و افزایش درد معده می شود.

غذاهایی که در دوران قاعدگی باید از آنها اجتناب کرد
پس از اینکه در مورد کارهایی که باید در دوران قاعدگی انجام دهید ، آموختیم ، در اینجا نمونه هایی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید ذکر شده است:

1. از مصرف کافئین خودداری کنید
کافئین باعث می شود بدن آب و مایعات انباشته شده را در خود نگه دارد که این امر احساس نفخ را افزایش می دهد ، بنابراین توصیه می شود در طول دوره قاعدگی از این نوشیدنی ها خودداری کنید.

نوشیدنی های کافئین را می توان با چای گیاهی گرم جایگزین کرد که به کاهش درد و تورم کمک می کند.

2. از مصرف نمک خودداری کنید
مصرف مقدار زیادی نمک باعث احتباس آب می شود که باعث نفخ می شود.

3. از مصرف شکر خودداری کنید
خوردن قند در حد متعادل مشکلی ندارد ، اما خوردن بیش از حد آن می تواند منجر به افزایش انرژی و به دنبال آن سقوط و احساس افسردگی یا عصبی شدن شود.

4. از خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی ادویه هستند خودداری کنید
خوردن غذاهای حاوی ادویه جات یا ترشی جات ممکن است باعث ناراحتی معده ، اسهال و استفراغ شود ، بنابراین بهتر است از این غذاها در دوران قاعدگی خودداری کنید.