نوشیدنی هایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند

۱۴۰۰/۷/۲۲ ۵:۰:۱۰

چرخه قاعدگی طیف وسیعی از علائم را ایجاد می کند که بارزترین آنها درد است.

اکثر زنان از درد قاعدگی رنج می برند درد پریود چند روز قبل از شروع آن شروع می شود و تا روز اول یا دوم چرخه قاعدگی ادامه می یابد.

برخی از روش ها به تسکین درد قاعدگی کمک می کنند ، مانند: کمپرس گرم روی شکم و نوشیدن برخی نوشیدنی ها که درد را کاهش می دهد.

موارد زیر نوشیدنی هایی هستند که درد قاعدگی را کاهش می دهند:
نوشیدنی هایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند
در اینجا مهمترین نوشیدنی هایی که درد قاعدگی را کاهش می دهند آورده شده است:

1. چای بابونه
چای بابونه ممکن است به افزایش سطح گلیسین در بدن کمک کند ، یک اسید آمینه که به شل شدن ماهیچه ها و اعصاب کمک می کند و در نتیجه می تواند دردهای قاعدگی را تسکین دهد.

به منظور به دست آوردن فواید چای بابونه در کاهش گرفتگی های قاعدگی ، توصیه می شود روزانه در طول هفته قبل از قاعدگی آن را بنوشید و اگر هر ماه به طور منظم مصرف شود ، ممکن است مزایای آن افزایش یابد.

2. چای دانه رازیانه
چای دانه رازیانه می تواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند ، زیرا به اندازه برخی مسکن ها مانند: ایبوپروفن موثر است و در نتیجه ممکن است درد را کاهش دهد و این چای می تواند احساس نفخ مرتبط با چرخه قاعدگی را کاهش دهد.

برای تهیه چای دانه رازیانه ، یک قاشق چای خوری دانه رازیانه خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید ، 5 دقیقه بگذارید و سپس بنوشید.

3. نوشیدنی دارچین
دارچین به تسکین دردهای قاعدگی و علائم مرتبط با آن مانند حالت تهوع کمک می کند و همچنین ممکن است به تسکین خونریزی قاعدگی کمک کند.

برای به دست آوردن فواید دارچین در تسکین علائم چرخه قاعدگی ، می توانید روزانه سه روز از چرخه قاعدگی نوشیدنی دارچین مصرف کنید.

4. نوشیدنی زنجبیل
زنجبیل همچنین می تواند به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند و ممکن است اثری مشابه برخی از مسکن ها مانند ایبوپروفن داشته باشد.

خوردن زنجبیل 4 بار در روز در سه روز اول دوره قاعدگی توصیه می شود.زنجبیل را می توان به دانه های رازیانه اضافه کرد تا نتیجه بهتری به دست آورد.

5. چای نعناع فلفلی
نوشیدنی نعنا یکی از نوشیدنی هایی است که درد قاعدگی را کاهش می دهد.

نعنا برای افزایش آرامش عضلانی کار می کند و در نتیجه ممکن است گرفتگی های قاعدگی، با تشکر از ترکیبات موجود در آن، که نقش موثری در کاهش گرفتگی عضلات شکم و درد را کاهش دهد.

نوشیدنی های نعناع برای تسکین سندرم پیش از قاعدگی و همچنین در دوران قاعدگی توصیه می شود.

6. آب بنوشید
علاوه بر تمام نوشیدنی های گیاهی قبلی ، باید مراقب نوشیدن مقادیر زیادی آب در روز باشید ، به ویژه در دوره پایانی و در طول چرخه قاعدگی.

ترجیحا نوشیدن آب گرم است که می تواند احساس گرفتگی را کاهش دهد ، زیرا مایعات گرم باعث افزایش جریان خون در پوست می شوند و ممکن است ماهیچه های کشیده را شل کنند.