مزایای رابطه جنسی برای سلامتی

۱۴۰۰/۷/۲۳

مزایای رابطه جنسی و همه چیز مرتبط با آن ، به ویژه احساس ارگاسم ، بر سلامت ، چه از نظر روانی و چه از نظر جسمی تأثیر مثبت دارد.

روابط جنسی منظم و مداوم بین همسران به افزایش برانگیختگی جنسی ، جذابیت جنسی و البته تولید مثل و حفظ نسل بشر کمک می کند.

فواید جسمی رابطه جنسی

در اینجا برجسته ترین آنها وجود دارد:
رابطه جنسی با افزایش ضربان قلب که باعث انعطاف پذیری و پایداری این عروق می شود ، به فعال شدن عروق کرونری قلب کمک می کند.
سطح کلسترول عمومی را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را در ازای کلسترول بد افزایش می دهد.
این باعث افزایش جریان اکسیژن به بافت ها و اندام ها در طول رابطه می شود ، که سطح عمومی انرژی را افزایش می دهد ، و در نتیجه خوش بینی را افزایش می دهد.
این باعث افزایش سطح تستوسترون می شود ، که به عنوان تقویت کننده استخوان ها و ماهیچه ها شناخته می شود و به ویژه برای پوکی استخوان ضروری است ، همچنین مسئول میل جنسی برای هر دو جنس است.
به ارتقاء سلامت غده پروستات کمک می کند و با کاهش ارگاسم انزال در مردان باعث کند شدن بزرگ شدن آن می شود .
ارگاسم زنان باعث افزایش سطح هورمون استروژن می شود که از قلب در برابر حملات قلبی محافظت می کند.
خاصیت ارتجاعی بافت های واژن را حفظ کرده و در برابر چسبندگی داخلی دیواره های واژن محافظت می کند و این یکی از مزایای مهم رابطه جنسی برای زنان است.
خاصیت ارتجاعی و طراوت پوست را در سراسر بدن ، به ویژه صورت حفظ می کند.
رابطه جنسی دلپذیر همراه با رضایت جنسی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بطور کلی ، به ویژه در برابر آنفولانزا و بیماری های زمستانی می شود.
هورمون دیگری در هنگام ارگاسم ترشح می شود ، علاوه بر همه هورمون های ترشح شده ، هورمون دهیدروآپی اندروسترون (DHEA) است که به توقف رشد تومورهای سرطانی کمک می کند.
مزایای روانی رابطه جنسی
در اینجا جزئیات مربوط به مزایای رابطه جنسی برای سلامت روان در موارد زیر آمده است:

میل جنسی و شهوت را در مردان و زنان به دلیل ترشح هورمون دوپامین افزایش می دهد ، زیرا کمبود این هورمون ممکن است در آینده به توسعه بیماری پارکینسون کمک کند و وجود آن ممکن است از این بیماری جلوگیری کند.
رابطه جنسی منظم باعث افزایش سطح اندورفین در خون می شود ، مانند: سروتونین و سایر داروها ، و اینها مسکن های طبیعی هستند و به تسکین استرس ، کاهش سردرد ، تسکین میگرن و احساس آرامش ، رضایت و احساس خوب در افراد کمک می کند.
به ترشح هورمون اکسی توسین که عمدتا در زنان در هنگام ارگاسم ترشح می شود کمک می کند. این هورمون که مسئول انقباضات زایمان است ، به عبارت دیگر ، زنانی که به ارگاسم می رسند در مقایسه با زنانی که ارگاسم را تجربه نمی کنند ، درد کمتری در هنگام زایمان دارند.
بین مزایای رابطه جنسی و سلامت روانی ، از طریق رضایت از زندگی جنسی و کسب نمرات بالاتر در آزمون های روانشناسی در زمینه سلامت روان رابطه وجود دارد.
رابطه جنسی هنگامی که به هر دلیلی در زندگی روزمره دچار استرس می شویم ، عامل حواس پرتی درجه یک است.
..