نکات مفید برای مراقبت از پوست و مو در فصل پاییز

۱۴۰۰/۸/۷

پاییز و زمستان یک کابوس نگران کننده برای پوست و مو است ، زیرا هوای سرد باعث خشکی و کدر شدن پوست و از بین رفتن درخشندگی آن می شود که نیاز به مراقبت ویژه دارد.

می توان با خشکی و رنگ پریدگی پوست صورت با استفاده از محصولات مراقبتی غنی از چربی ها ، مانند روغن ها و کرم های پوست که بر اساس "آب در روغن" ساخته شده اند ، مقابله کرد. از آنجا که این محصولات یک لایه عایق را تشکیل می دهند که از یک طرف از پوست در برابر سرما محافظت می کند و از طرف دیگر رطوبت را حفظ می کند ، بنابراین پوست صاف و ابریشمی احساس می کند و طراوت و سرزندگی را از خود ساطع می کند.

لب های ترک خورده
لب ها فاقد چربی هستند. بنابراین ، به سرعت خشک می شود و ترک می خورد ، که ظاهر زیبایی آن را خراب می کند. خشکی و ترک خوردگی را می توان با استفاده از محصولات مراقبتی مانند بالم لب ، حاوی مواد فعال که لب ها را مرطوب می کند و بافت مخملی به آنها می بخشد مواجه کرد ، مانند موم زنبور عسل ، کره شی ، روغن زیتون و هیالورونیک اسید.

همچنین مهم است که محصولات مراقبت فاقد موادی باشند که باعث تحریک پوست لب می شوند ، مانند مواد نگهدارنده ، معطر ، روغن های معدنی و سیلیکون.

پوست دست
همچنین باید با استفاده از یک کرم دست غنی از مواد مرطوب کننده مانند اوره ، اسید هیالورونیک و گلیسیرین قبل از خواب ، با در نظر گرفتن استفاده از یک لایه ضخیم ، پوشیدن دستکش های پنبه ای از پوست دست مراقبت شود.

برای به دست آوردن پوست نرم ابریشمی دست، به جای کرم می توانید دست را با روغن زیتون یا روغن نارگیل ماساژ دهید تا پوست دست مخملی به دست آید.


مراقبت از ناخن
ناخن ها نیز باید با استفاده از "روغن ناخن" حاوی مواد مغذی فعال مانند روغن آرگان یا روغن بادام قبل از خواب مراقبت شوند تا از پوست اطراف ناخن مراقبت شود. همچنین برای محافظت از ناخن ها در برابر شکستگی ، استفاده از لاک تقویت کننده ناخن حاوی روغن گل رز بسیار مهم است.

حفظ درخشش موها
برای حفظ زیبایی مو توصیه می شود که موها را به طور مکرر یا با آب بسیار داغ نشویید ، زیرا این امر باعث از بین رفتن رطوبت موها و سپس خشک شدن آنها می شود.

همچنین استفاده از شامپویی عاری از مواد مصنوعی مانند سیلیکون و سولفات ها بسیار مهم است. از آنجا که مو را از رطوبت و چربی محروم می کند.

ماساژ پوست سر و مو با روغن زیتون و گذاشتن آن به مدت 3 ساعت روی موها به داشتن موهای سالم و براق کمک می کند. همچنین کاهش استفاده از وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار ، اتوی صاف کننده و اتوی مو بسیار مهم است ، زیرا این دستگاه ها موها را تحت فشار قرار داده و باعث خشک شدن و از بین رفتن درخشندگی آنها می شود.
..