غذاهای غنی از قندهای پنهان: مراقب آنها باشید

۱۴۰۰/۷/۱۶ ۵:۰:۱۱

برخی از غذاها حاوی قندهای پنهان هستند که در هنگام پرخوری باعث افزایش وزن و مشکلات سلامتی می شوند.بنابراین غذاهای غنی از قندهای پنهان باید شناخته شوند.

شکر آسیب های زیادی به سلامتی وارد می کند ، زیرا احتمال چاقی را افزایش می دهد و میزان متابولیسم بدن را کاهش می دهد و همچنین باعث بیماری های جدی مانند: دیابت و بیماری های قلبی عروقی می شود.

بنابراین ، شما باید از خوردن غذاها و نوشیدنی های سرشار از قند خودداری کنید و عسل مفید برای سلامتی را جایگزین شکر کنید و برای اجتناب از خوردن قندها ، باید فهرستی از غذاهای غنی از قندهای پنهان ، که برای سلامتی خطرناک هستند ، مشخص کنید.

غذاهای غنی از قندهای پنهان
در اینجا لیستی از غذاهای غنی از قندهای پنهان آمده است:

1. انواع مختلف سس
انواع مختلف سس ها حاوی مقادیر زیادی قند هستند ، مانند: سس ماکارونی آماده ، علاوه بر سس گوجه فرنگی ، سس مایونز ، سس باربیکیو و سایر افزودنی های غذایی متمایز.

توصیه می شود انواع مختلف سس ها را در خانه تهیه کنید تا از افزودن شکر مضر به آنها جلوگیری شود.

2. سبزیجات کنسرو شده
شکر به سبزیجات کنسرو شده برای افزایش طعم و افزایش ماندگاری آنها اضافه می شود ، مانند قوطی لوبیا ، نخود فرنگی ، گوجه فرنگی و غیره.

به منظور اجتناب از غذاهای غنی از قندهای پنهان از این نوع ، ترجیح می دهید سبزیجات تازه بخرید تا مزایای فراوان آنها را به دست آورید و از صدمات ناشی از افزودنی ها برای حفظ آنها جلوگیری کنید.

3. غلات صبحانه
غلات صبحانه در میان غذاهای غنی در قند پنهان مقادیر زیاد، جایگاهی دارند به ویژه آنهایی که رنگی هستند، و حتی ممکن است نسبت از قند در که شیرینی های مختلف است بیشتر باشند.

بنابراین ، قبل از خرید بسته ، باید برچسب بسته را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی قند نیست.

4. نان
بسیاری تصور نمی کنند که نان حاوی مقدار زیادی شکر باشد.

بنابراین ، ترجیح داده می شود که محصولات پخته شده از آرد قهوه ای را انتخاب کنید ، اما این بدان معنا نیست که آنها بدون قند هستند ، بلکه حاوی قند کمتری نسبت به محصولات پخته شده با آرد سفید است.

5. میوه های خشک شده
میوه های تازه حاوی قند طبیعی هستند ، اما وقتی میوه ها خشک می شوند ، قند غلیظ می شود و مضرتر می شود ، بنابراین توصیه می شود از خوردن میوه های خشک خودداری کنید و برای حفظ سلامتی به میوه های تازه تکیه کنید.

خوردن آب میوه های کنسرو شده نیز توصیه نمی شود زیرا حاوی مقادیر بسیار بالایی از قند هستند و بهترین کار این است که آب میوه های تازه را در خانه بدون افزودن شکر به آنها تهیه کنید.

6. کنسرو میوه ها
کمپوت میوه ها با پوست کندن و نگهداری آنها در شربت غنی از شکر تهیه می شود ، بنابراین طعم متمایزی دارند و می توان آنها را برای مدت طولانی نگهداری کرد ، بنابراین جزو غذاهای غنی از قندهای پنهان هستند.

قرار دادن این میوه در قوطی ها نیز ویتامین C را که برای سلامتی مهم است از بین می برد.

7. ماست
ماست یکی از غذاهای مفید و سالمی است که می توان در طول رژیم غذایی از آن استفاده کرد ، اما باید به آن توجه کنید زیرا ماست جزو غذاهایی است که سرشار از قندهای پنهان است و بنابراین ماست میوه ای حاوی مقدار زیادی قند است.

بهترین کار خرید ماست بدون چربی و افزودن میوه های تازه به آن است.

8. نوشابه های گازدار بدون قند
بدون شکر افزوده ، نوشابه ها را نمی توان خورد ، زیرا طعم آنها بد و آزاردهنده به نظر می رسد ، و بنابراین نوشابه ها سرشار از مقدار زیادی قند هستند و حتی نوشابه هایی که دارای علامت "بدون قند" هستند درصد کمی از آن را شامل می شوند.

این امر در مورد نوشابه های انرژی زا نیز صدق می کند ، زیرا حاوی مقادیر زیادی قند هستند.