غذاها و نوشیدنی هایی که احساس گرسنگی را افزایش می دهند

۱۴۰۰/۷/۱۸ ۲۰:۰:۱۱

برخی از غذاها و نوشیدنی ها با خوردن آنها احساس گرسنگی می کنید و در نتیجه منجر به خوردن مقدار زیادی غذا بیشتر از نیاز بدن می شود.

طبیعی است که قبل از غذا احساس گرسنگی کنید و برای تأمین بخشی از نیاز بدن به غذا ، اشتها کاهش می یابد ، اما برخی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث افزایش احساس گرسنگی شوند ، بنابراین توصیه می شود از خوردن آنها خودداری کنید.

در اینجا برجسته ترین غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد که باعث می شود بعد از خوردن آنها احساس گرسنگی کنیدآمده است:

1- نان پخته شده با آرد سفید

غذاهای پخته شده بلافاصله پس از خوردن آنها احساس سیری می کنند و این امر در مورد انواع پخته شده مانند نان ، کیک ، پیتزا و سایر موارد صدق می کند ، اما این احساس موقتی است که پس از مدت کمی از بین می رود.
این به این دلیل است که این غذاها باعث افزایش قند خون می شوند و در نتیجه بدن به اندازه کافی انسولین ترشح می کند و این باعث احساس گرسنگی دوباره می شود.

2- غذاهای غنی از قند
همین ایده در مورد غذاهای مختلف غنی از قند نیز صدق می کند ، زیرا خوردن انواع شیرینی ها منجر به افزایش میل به خوردن می شود.

برای اجتناب از این امر ، توصیه می شود از غذاهای غنی از قند خودداری کرده و میوه های سالم حاوی قند طبیعی را جایگزین آنها کنید و در مورد شیرینی ها توصیه می شود انواع حاوی مقدار کمی قند را انتخاب کنید.

3- غذاهای غنی از نمک
غذاهای غنی از نمک احساس گرسنگی و میل به غذا را افزایش می دهند ، بنابراین ترشی و سس هایی که در کنار غذا سرو می شوند "غذاهای اشتها آور" نامیده می شوند ، زیرا به خوردن غذای بیشتر کمک می کنند.

توضیح این امر این است که بدن در نتیجه افزایش نسبت آب و احتباس آن در بدن در نتیجه خوردن مقدار زیادی نمک ، انرژی زیادی مصرف می کند و در نتیجه نیاز به غذا افزایش می یابد.

4- نوشابه
نوشابه ها منجر به احساس سیری موقت می شوند ، اما به زودی احساس گرسنگی دوباره تجدید می شود ، به این دلیل که حاوی قندهایی هستند که باعث افزایش سطح قند خون می شوند ، و سپس بدن انسولین را ترشح می کند و قند را تجزیه می کند تا سطح خون خود را حفظ کند.

همچنین نوشیدن نوشابه هنگام غذا خوردن منجر به احساس سیری می شود و این باعث می شود که غذا در مقادیر کمتری نسبت به نیاز بدن مصرف شود و ممکن است احساس گرسنگی زودتر تکرار شود.

5- آب میوه های شیرین شده با شکر
آب میوه های شیرین نیز میل به غذا را افزایش می دهند زیرا سطح قند خون را بالا می برند و بنابراین می توانند برای مدت طولانی احساس سیری در بدن ایجاد کنند ، به طوری که بعدا احساس گرسنگی افزایش می یابد.

برای به دست آوردن فواید آب میوه ها ، توصیه می شود آنها را بدون افزودن شکر بخورید ، زیرا آنها از شکر طبیعی موجود در آنها لذت می برند و خرید آب میوه های آماده ترجیح داده نمی شود زیرا درصد زیادی قند دارند.

6- فست فود
فست فود حاوی مقدار زیادی نمک است ، مانند سیب زمینی سرخ کرده ، مرغ سرخ شده و غیره ، که خوردن آن را مطلوب تر می کند.

سس نیز به این غذاها اضافه می شود تا طعم بهتری پیدا کند که نمک زیادی نیز به این سس ها اضافه می شود.

7- غذاهای کنسروی
نمک های زیادی به غذاهای کنسروی مانند سوپ و سایر غذاها اضافه می شود تا بتوان آنها را تا مدت طولانی بدون خراب شدن نگه داشت و بنابراین خوردن این غذاها احساس گرسنگی را افزایش می دهد .

همچنین ، میوه های خشک و کنسرو شده حاوی مقدار زیادی قند هستند که باعث گرسنگی نیز می شوند ، بنابراین توصیه می شود مصرف آنها را تا حد ممکن کاهش دهید.