8 راه سریع و موثر برای از بین بردن سردرد

۱۴۰۰/۷/۱۹ ۵:۰:۱۱

اگرچه برخی از افراد هنگام احساس سردرد به طور مستقیم از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن و استامینوفن استفاده می کنند ، اما علل علائم را درمان نمی کنند ، که میزان مزایای آنها را محدود می کند.
با این حال ، درمان سردرد ممکن است به شما نزدیکتر از این دستور العمل ها باشد ، در اینجا راه هایی وجود دارد که سردردهای ناشی از علل تصادفی را با کارآیی و آسیب کمتر تسکین می دهد:

1) کمپرس سرد و گرم
اگر نیاز به درمان فوری دارید ، می توانید از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید:
کمپرس سرد: بسته یخ سرد را در پارچه ای نازک بپیچید تا دچار سوختگی یخ روی پوست خود نشوید ، سپس کیسه یخ را در ناحیه ای که در ابتدا آسیب دیده قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که بیش از 10 دقیقه فشار را همزمان ادامه ندهید.
کمپرس گرم: می توانید پد گرم کننده را از داروخانه خریداری کنید ، یا می توانید خودتان آن را تهیه کنید. دو سوم کیسه پارچه ای را با دانه های برنج خام پر کنید و آن را بدوزید. سپس آن را در مایکروویو قرار دهید و آن را به مدت یک دقیقه گرم کنید ، سپس آن را روی ناحیه دردناک قرار دهید تا گردش خون در آن تحریک شود.
2) ماساژ دادن
ماساژ بسیار موثرتر است. همانطور که سردرد گاهی ممکن است ناشی از کشش عضلانی در قسمت فوقانی بدن باشد که می تواند ناشی از ورزش اشتباه شما باشد ، یا یک وضعیت نشستن خاص.

ماساژ به از بین بردن و شل شدن ماهیچه ها کمک می کند ، بنابراین سردرد ناشی از آن را از بین می برد. مراقب باشید که نوع ماساژ مناسب را اتخاذ کرده و آن را برای درمان نقاط درد انتخاب کنید.

3) آروماتراپی
رویکرد درمانی جدید دیگری که در موارد سردرد و میگرن موثر واقع شده است ، رایحه درمانی یا آروماتراپی است که در آن مغز به خوبی به برخی بوها از جمله: نعناع ، اکالیپتوس ، اسطوخودوس پاسخ می دهد.

عصاره این مواد معطر به راحتی در داروخانه ها ، عطاری ها و حتی در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

4) از کم آبی خودداری کرده و مراقب باشید
کم آبی بدن و کمبود مایعات در بدن یکی از مهمترین علل سردرد روزانه است ، اما خوبی این امر این است که می توانید به راحتی بر آن غلبه کنید.

به نوشیدن آب و مایعات سالم روی بیاورید و از نوشیدنی هایی که حاوی مقدار زیادی کافئین هستند خودداری کنید ، زیرا کافئین زیاد می تواند منجر به سردرد شود.

5) طب چینی و طب سوزنی
طب چینی بر این باور است که طب سوزنی معتقد است که سوزش برخی از مناطق کلیدی بدن منجر به جریان انرژی در نقاط مرتبط با بدن می شود که به نوبه خود مسئول مبارزه با درد هستند.

اگرچه عجیب به نظر می رسد ، اما این روش به طور خاص در کاهش دفعات و شدت سردردها موثر بوده است.

6) گیاهان اعصاب را آرام می کنند
بابونه ، زنجبیل ، نعناع ، هر چیزی که امشب برای نوشیدن انتخاب می کنید به آرامش و تسکین استرس کمک می کند.

البته علاوه بر تمرینات تنفس عمیق و استشمام عطر چای.

همه اینها تنش عضلانی شما را برطرف می کند و همچنین درد شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اما مراقب باشید ، شما باید چای را متناسب با وضعیت سلامتی عمومی خود انتخاب کنید ، و همیشه ترجیح داده می شود در این موارد با پزشک مشورت کنید.

7) بخوابید
بدن شما بیش از آنچه تصور می کنید تحت تأثیر خواب قرار می گیرد.به دست آوردن حداقل تعداد ساعات خواب مورد نیاز می تواند منجر به سردردهایی شود که شما را در طول روز همراه می کند.

با این حال ، خواب نیز عادات خاص خود را دارد که به بدن شما کمک می کند تا خود را برای آن آماده کند. در اینجا چند نکته وجود دارد:

به یک برنامه مشخص خواب پایبند باشید ، حتی اگر لازم است شبانه روز در هفته به طور شبانه دیر بمانید ، سعی کنید آن را به یک روز ثابت تبدیل کنید و در عوض ، مطمئن شوید که در ساعات مشخصی نیز بیدار می شوید. اگر مجبور شوید نیم ساعت در رختخواب بچرخید ، این خوب است ، با گذشت زمان ، بدن شما به خوابیدن در زمان معین عادت می کند.
قبل از خواب از محرک هایی مانند کافئین ، نیکوتین ، الکل و حتی شکر اجتناب کنید ، این مواد علاوه بر به تاخیر انداختن خواب ، کیفیت و عمق آن را نیز کاهش می دهند.
قبل از خواب یک فعالیت آرام را انتخاب کنید ، از صفحه نمایش ، تلویزیون ، رایانه و تلفن خودداری کنید ، این وسایل ممکن است باعث بی خوابی شده و چشم های شما را خسته کند ، به خواندن کتاب روی بیاورید ، حمام گرم کنید یا شاید گوش دادن به موسیقی آرامش بخش.
برخی از غذاها ، علیرغم خوشمزه بودن ، ممکن است باعث سردرد شما شوند که در افراد مختلف متفاوت است.

پس باهوش باشید و مراقب خود باشید. هنگامی که آن روز دچار سردرد مشخص می شوید ، در دفتر خاطرات خود بنویسید که در آن روز چه خورده اید و توجه داشته باشید که کدام غذاها را با آن مرتبط می کنید.

برخی از غذاهای مرتبط با سردرد عبارتند از:

غذاها و نوشیدنی های حاوی کافئین مانند شکلات و قهوه
غذاهایی که حاوی تیرامین هستند مانند پیتزا و پنیرهای کهنه
غذاهایی که حاوی گلوتامات مونو سدیم هستند ، مانند غذاهای آسیایی ، به طور مثال نودل.
غذاهایی که حاوی نیترات هستند ، مانند گوشت پخته شده.
اما اگر سردرد شما شدید و غیرقابل تحمل است ، علاوه بر اینکه دائمی است با وجود تمام پیشرفت هایی که سعی می کنید در شیوه زندگی خود ایجاد کنید ، بدون شک نباید از خود غافل شوید و برای مشاوره مناسب به پزشک خود مراجعه کنید.