درد قاعدگی را به سرعت تسکین دهید

۱۴۰۰/۷/۱۲ ۱۰:۰:۱۱

آیا از درد شدید قاعدگی رنج می برید و بدنبال راهی برای تسکین درد قاعدگی هستید؟

هنگامی که زنی از درد و گرفتگی قاعدگی رنج می برد ، بدنبال راههای سریع و موثری برای از بین بردن این دردهای مزاحم است ، بنابراین در ادامه راه هایی را برای تسکین سریع درد قاعدگی آمده است:

داروهای خانگی برای تسکین سریع درد قاعدگی
در اینجا برجسته ترین راه ها برای تسکین سریع قاعدگی در خانه وجود دارد:

ماساژ شکم با روغن کنجد
روغن کنجد حاوی اسید لینولئیک است که به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است و می تواند به تسکین درد و التهاب شکم کمک کند.
ناحیه زیر شکم را با روغن کنجد با حرکات دایره ای به مدت حداقل 10 دقیقه ماساژ دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

برای تسکین درد می توان از روغن های دیگر استفاده کرد ، مانند:

اسانس اسطوخودوس.
اسانس مریم گلی.
اسانس مرزنجوش.
همه آنها روغن هایی هستند که ممکن است کار خود را انجام دهند و به تسکین سریع درد دوران قاعدگی کمک کنند ، اما باید آنها را از مکانی مطمئن خریداری کنید تا 100٪ طبیعی باشند و بر پوست تأثیر نگذارند.

شنبلیله خیس خورده بنوشید
شنبلیله بسیاری از فواید سلامتی به بدن را ارائه می دهد، و می توان آن را برای کاهش درد قاعدگی آزار دهنده، استفاده کرد.

برای استفاده از شنبلیله برای تسکین سریع درد قاعدگی ، توصیه می شود دانه های شنبلیله را به مدت 12 ساعت در آب جوش خیس کنید ، سپس تزریق حاصل را فیلتر کرده و بنوشید.

چای زنجبیل و فلفل سیاه بنوشید
زنجبیل نقش موثری در کاهش سطح پروستاگلاندین ها دارد که باعث افزایش درد قاعدگی می شود و می تواند قاعدگی های نامنظم را درمان کند.

برای تاثیر بیشتر ، توصیه می شود فلفل سیاه را به زنجبیل اضافه کنید و این نوشیدنی را در طول دوره قاعدگی مصرف کنید

دانه زیره بخورید
از دانه های زیره می توان برای تسکین سریع درد قاعدگی استفاده کرد و همچنین اختلالات گوارشی را که ممکن است زنان را در دوران قاعدگی تحت تاثیر قرار دهد کاهش می دهد.

مزایای دانه زیره را می توان با خوردن یک قاشق چایخوری از آن با یک لیوان آب ، یا جوشاندن آن به دست آورد.

کمپرس گرم را روی شکم قرار دهید
کمپرس گرم یک راه موثر برای تسکین درد و گرفتگی شکم به طور کلی ، به ویژه در دوران قاعدگی است.

می توان از یک پد گرمایی که برای این منظور طراحی شده است استفاده کرد ، یک بطری آب گرم یا یک حوله خیس شده در آب گرم در دمای قابل تحمل روی شکم ، و می توان حمام گرم را برای کاهش درد انجام دهد.

ورزش کردن
برای بسیاری از زنان ورزش کردن قبل یا در دوران قاعدگی دشوار است ، اما ورزش ممکن است به تسکین درد کمک کند زیرا باعث افزایش ترشح اندورفین در بدن می شود.

توصیه می شود فعالیت های ورزشی متوسط ​​مانند: پیاده روی و اجتناب از ورزش هایی که به تلاش شدید نیاز دارند را انتخاب کنید.

تمرین یوگا نیز روشی موثر برای تسکین سریع درد قاعدگی است ، زیرا به آرامش و کاهش استرس کمک می کند.

چای گیاهی مختلف بنوشید
نوشیدن برخی نوشیدنی های گیاهی ممکن است به تسکین دردهای قاعدگی کمک کند.

توصیه می شود برای تسکین سریع درد قاعدگی ، چای بابونه و نوشیدنی نعناع مصرف کنید. از آنجا که به آرامش بدن کمک می کند ، نوشیدنی دانه رازیانه نیز می تواند برای تسکین درد مصرف شود.

روشهای پزشکی برای تسکین سریع درد پریود
بسیاری از زنان روش های خانگی را دوست ندارند و به دنبال راه حل های پزشکی هستند. بنابراین ، در اینجا گروهی از راه های تسکین سریع درد قاعدگی آمده است ، به شرح زیر:

قرص های ضد درد ، که مهمترین آنها عبارتند از:
آسپرین.
ایبوپروفن.
پاراستامول
تزریق مسکن که سریعتر از قرص های دارویی عمل می کنند.