عوارض جانبی انجیر خشک

۱۴۰۰/۷/۲۴

انجیر خشک فواید زیادی دارد ، اما مراقب مصرف بیش از حد آن باشید ، در اینجا مهمترین اطلاعات مربوط به آسیب های انجیر خشک آمده است.

انجیر خشک یک میوه خشک است که سرشار از خواص درمانی و فواید سلامتی است ، اما باید مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید ، به ویژه اگر از برخی مشکلات سلامتی رنج می برید یا از برخی از انواع داروها استفاده می کنید.

عوارض جانبی انجیر خشک

اگرچه انجیر خشک حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید است ، اما در اثر مصرف زیاد ، عوارض جانبی دارد ، به ویژه برای افرادی که برخی مشکلات سلامتی دارند. آسیب انجیر خشک به شرح زیر است:
1. اختلالات گوارشی
مصرف زیاد انجیر خشک باعث اسهال و برخی اختلالات گوارشی می شود ، زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است.

2. واکنشهای آلرژیک
انجیر خشک ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند و باید توجه داشت که احتمال بروز واکنش های آلرژیک به انجیر خشک کمتر از انجیر تازه است.

3. تداخلات دارویی
تداخلات دارویی مهمترین آسیب انجیرهای خشک را شامل می شود ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین K است که ممکن است در اثربخشی بسیاری از داروها به ویژه رقیق کننده ها یا رقیق کننده های خون اختلال ایجاد کند و مهمترین آنها: وارفارین (وارفارین) ، جایی که مصرف انجیر زیاد منجر به کاهش کارایی و اثربخشی دارو می شود.

4. سطح قند خون بالا
علیرغم توانایی انجیر خشک در بهبود سطح انسولین و قند در خون ، باید از افزایش مصرف آن به ویژه در افراد مبتلا به دیابت احتیاط کرد ، زیرا انجیر خشک حاوی درصد بالایی قند است.

5. زنان باردار و شیرده
مصرف متوسط ​​انجیر خشک برای زنان باردار و شیرده بی خطر است ، اما هیچ شواهد علمی وجود ندارد که ایمنی آن را در صورت مصرف زیاد در مورد زنان باردار و شیرده نشان دهد ، بنابراین باید در برابر مصرف زیاد احتیاط کرد.

انجیر خشک عناصر غذایی
انجیر خشک یکی از میوه های غنی از مواد مغذی مهم است ، زیرا به روشهای خاصی با هدف نگهداری طولانی مدت و به دست آوردن محتوای بیشتر و غلیظ مواد مغذی خشک می شود و به طور کلی انجیر خشک منبع انرژی است. ، زیرا حاوی کالری بالایی هستند .

علاوه بر این ، حاوی مقادیر متفاوتی از آنتی اکسیدان ها ، فیبر غذایی و بسیاری از عناصر شیمیایی دیگر است که برای بدن انسان مفید است. در جدول زیر مهمترین مواد مغذی و مقادیر آنها در هر 100 گرم انجیر خشک آمده است:

عنصر تغذیه ای

انجیرهای خشک شده

آب

30.05 گرم

کالری

249 کیلو کالری

قند

47.92 گرم

چربی ها

0.93 گرم

فیبر رژیمی

9.8 گرم

پروتئین ها

3.3 گرم

آهن

2.03 میلی گرم

کلسیم

162 میلی گرم

فسفر

67 میلی گرم

سدیم

10 میلی گرم

منیزیم

68 میلی گرم

پتاسیم

680 میلی گرم

روی

0.55 میلی گرم

ویتامین سی

1.2 میلی گرم

ویتامین B6

0.106 میلی گرم

ویتامین K

15.6 میکروگرم

خواص دارویی انجیر خشک
انجیر خشک دارای مزایا و خواص درمانی زیادی است که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

انجیر خشک در درمان یبوست کمک می کند .
به دلیل توانایی انجیر خشک در بهبود سطح فشار خون و سطح چربی در خون ، خطر برخی بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
به بهبود سطح انسولین و قند خون کمک می کند.
اثرات درمانی خوبی در تسکین علائم برخی مشکلات پوستی مانند درماتیت دارد .
دارای خواصی است که ممکن است ضد سرطان باشد. مانند: سرطان کبد ، روده بزرگ ، سرطان دهانه رحم و سرطان سینه ، اما این آزمایشات بر روی انسان اثبات نشده است.
انجیر خشک حاوی آهن است که به سلامت و شادابی موها کمک می کند.
..