افزایش تستوسترون در مردان

۱۴۰۰/۸/۱۴ ۱۰:۰:۱۲

افزایش تستوسترون برای مردان سالم است و این هورمونی است که توسط بیضه مردان ترشح می شود و همچنین در زنان تستوسترون وجود دارد اما در مقادیر بسیار کم و تستوسترون مسئول خصوصیات جنسی مردان است. حفظ ماهیچه ها مهم است اندازه ، افزایش سطح گلبول های قرمز خون و عملکرد جنسی. میزان تستوسترون در بدن معمولاً پس از سی سالگی کاهش می یابد و همچنین به دلایل دیگر از جمله دیابت ، بیماریهای کبدی و کلیوی ، شیمی درمانی ، کمبود آهن ، اختلال عملکرد غده هیپوفیز ، چاقی ، استرس و مصرف برخی داروها کاهش می یابد. سطح پایین تستوسترون می تواند بر زندگی و سلامت مرد تأثیر بگذارد ، زیرا می تواند باعث خستگی ، اختلال نعوظ ، افسردگی ، بی خوابی ، عدم تمرکز ، تراکم استخوان پایین و افزایش چربی بدن شود. در این مقاله ، ما بهترین و ساده ترین را به شما پیشنهاد می کنیم. راههای طبیعی افزایش تستوسترون در مردان
تستوسترون را افزایش دهید

1- کاهش وزن بدن:

بین افزایش وزن و عدم تعادل هورمونی در بدن رابطه قوی وجود دارد و سطح پایین تستوسترون در بدن منجر به افزایش چربی بدن می شود که با تبدیل تستوسترون به استروژن باعث عدم تعادل هورمونی می شود. مطالعات نشان داده است که میزان تستوسترون مردان چاق 50 درصد کمتر از مردان هم سن و سال است. بنابراین ، بهتر است مردان از رژیم غذایی متعادل پیروی کرده و تعداد کالری و چربی را کاهش دهند تا وزن اضافی بدن کاهش یابد.

2- ورزش کردن:

ورزش منظم به افزایش تستوسترون در مردان کمک می کند ، زیرا انرژی و استقامت را افزایش می دهد و به خواب بهتر کمک می کند. ورزش منظم همچنین شانس افزایش وزن را کاهش می دهد که به افزایش تستوسترون کمک می کند. وزنه برداری م effectiveثرترین تمرین برای افزایش سطح تستوسترون است. برای بهترین نتیجه ، سنگین ترین وزنه ها را با تکرار کمتر بلند کنید. 4 یا 5 بار در هفته 30 دقیقه تمرینات وزنه برداری انجام دهید. می توانید تمرینات دیگری مانند دویدن و شنا را انجام دهید که ترشح تستوسترون را تحریک می کند. شما باید زیر نظر افراد متخصص ورزش کنید تا بتوانید طرحی متناسب با سبک زندگی و نوع بدن خود تهیه کنید.

3- به اندازه کافی بخوابید:

مطالعات نشان داده است که عدم خواب کافی باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان جوان سالم می شود و مطالعات نشان داده است که میزان تستوسترون در مردان جوانی که کمتر از 5 ساعت در روز به مدت یک هفته می خوابند در مقایسه با افرادی که خواب کافی. کمبود خواب میزان کورتیزول (هورمون استرس) را افزایش می دهد و کورتیزول بر سطح تستوسترون تأثیر می گذارد.

بنابراین ، پزشکان به مردان توصیه می کنند هر شب بین 7 تا 9 ساعت خوب بخوابند و برای داشتن یک خواب خوب ، باید از مصرف نوشیدنی های کافئین دار در اواخر شب اجتناب کنید و قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید و در صورت بروز مشکل برای داشتن یک خواب خوب به طور منظم می توانید با پزشک مشورت کنید.

4- کاهش استرس و تنش روانی:

استرس زیاد و استرس روانی با سطح پایین تستوسترون ارتباط دارد و همچنین بر خواب تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود بر سطح تستوسترون تأثیر می گذارد و هورمون استرس کورتیزول باعث افزایش چربی شکم و اضافه وزن می شود که منجر به کاهش سطح تستوسترون می شود.

شما می توانید استرس و استرس روانی را به روش های مختلف از بین ببرید ، از جمله:

تمرینات تنفس عمیق را انجام دهید.
مدیتیشن و یوگا به مدت 20 دقیقه در روز.
برای موسیقی یا سایر سرگرمی هایی که دوست دارید وقت بگذارید.
از تحت فشار قرار گرفتن خودداری کنید.
سازماندهی فعالیتهای روزانه.
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید.
همچنین می توانید با روانپزشک مشورت کنید تا از شر تنش ، استرس و فشار روانی خلاص شوید.

5- با خوردن غذای سالم تستوسترون را افزایش دهید:

بدن برای افزایش تستوسترون در بدن به رژیم غذایی کامل و چربی های سالم نیاز دارد. چربی های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 چربی های سالم هستند که می توانند به افزایش سطح تستوسترون کمک کنند و اسیدهای چرب امگا 3 در آجیل ، آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی ، زرده تخم مرغ ، زیتون و روغن زیتون یافت می شود و چربی های غیر اشباع مستقیم این میزان چربی در بادام زمینی ، کره بادام زمینی ، روغن نخل و کانولا یافت می شود.

6- تنظیم سطح ویتامین D در بدن برای افزایش تستوسترون بسیار مهم است:

کمبود ویتامین D در بدن منجر به کاهش سطح تستوسترون می شود و تحقیقات نشان داده است که مردان سالم دارای اضافه وزن و رژیم کاهش وزن را پس از مصرف ویتامین D افزایش می دهند.

قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید بهترین راه برای افزایش سطح ویتامین D است و شما می توانید روزانه 10 تا 15 دقیقه در معرض نور آفتاب صبح زود باشید و این باعث ترشح ویتامین D می شود.

شما همچنین می توانید غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی های چرب ، شیر غنی شده ، غلات غنی شده ، پنیر ، جگر و تخم مرغ بخورید و همچنین می توانید از مکمل های ویتامین D برای افزایش سطح تستوسترون و مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

7. افزایش روی و تستوسترون

روی یکی از مواد معدنی مهم لازم برای تولید تستوسترون است و کمبود روی می تواند منجر به کاهش سطح تستوسترون شود و رژیم غذایی سالم بهترین راه برای افزایش مصرف روی است.

غذاهای غنی از روی شامل گوشت قرمز ، ماهی ، صدف ، خرچنگ ، ​​شیر ، پنیر ، لوبیا ، آجیل ، ماست و کفیر است.
می توانید از مکمل های روی با دوز کمتر از 40 میلی گرم در روز استفاده کنید ، که حداکثر مقدار توصیه شده برای بزرگسالان است.
دوز روزانه توصیه شده روی برای مردان 11 میلی گرم در روز است و همیشه قبل از مصرف مکمل ها باید با پزشک مشورت کرد ، زیرا مصرف زیاد روی می تواند توانایی بدن در جذب سایر مواد معدنی به ویژه مس را مختل کند.

8- دوش آب سرد بگیرید:

استحمام باعث افزایش و افزایش تولید تستوسترون ، بهبود تولید تستوسترون ، بهبود متابولیسم ، دفع سموم و افزایش عملکرد مغز می شود. با دوش گرفتن با آب گرم یا گرم شروع کنید و سپس آن را به مدت 30 تا 60 ثانیه به آب سرد تبدیل کنید ، زیرا این امر به افزایش گرمای داخلی و افزایش تولید تستوسترون کمک می کند.

اگر سطح تستوسترون شما بهبود نیافت ، می توانید با پزشک مشورت کنید تا درمان مناسب بیماری شما را تجویز کند و علت پایین بودن سطح تستوسترون را تعیین کند.